Stille tijd notitieboek - recensie

De meeste christenen zullen beamen dat een waardevolle stille tijd erg belangrijk is. De afgelopen jaren heb ik er veel artikelen over geschreven op mijn blog. Je kunt er hier een aantal van teruglezen. Ook mijn boek 'Aan Zijn voeten' kan ik van harte aanbevelen. Het bevat praktische tips voor een waardevolle stille tijd. 

Wanneer je besloten hebt om je stille tijd tot prioriteit te maken, kun je vaak wel wat handvaten gebruiken. Onlangs kwam ik het boek 'Stille tijd notitieboek' tegen. Een uitgave van uitgeverij Groen (Jongbloed Media) in samenwerking met She Rises, een onderdeel van GlobalRize.

Het Stille tijd notitieboek wil vrouwen praktische handvaten bieden bij het houden van stille tijd. Het notitieboek bevat veel schrijfruimte voor aantekeningen. Hoe belangrijk het is om te schrijven tijdens de stille tijd, heeft Tim LaHaye eens treffend verwoord.

Naast de ruimte om te schrijven, bevat het boek vijf Bijbelstudiemethodes die vrouwen kunnen helpen op verschillende manieren Bijbelstudie te doen. Er wordt o.a. ingegaan op de biografische Bijbelstudiemethode en de vers-voor-vers Bijbelstudiemethode. Zo kun je op verschillende manieren tijd doorbrengen met God en een methode kiezen die bij je past. Wil je trouwens meer weten over verschillende Bijbelstudiemethoden die er zijn, kijk dan eens hier op mijn blog.

Onderstaande tips kunnen je helpen om van persoonlijke stille tijd een gewoonte te maken.


Het doel van het notitieboek is om dieper op de Bijbelgedeelten in te gaan en om na te denken over hoe het Woord van God in de praktijk gebracht kan worden. Daarnaast zorgt het notitieboek ervoor dat je terug kunt lezen wat je eerder hebt geleerd, zodat je je steeds meer bewust wordt van Wie God is en wat Hij doet in jouw leven. Er is ook ruimte om gebeds- en dankpunten te noteren. Bovendien vind je door het hele boek heen Bijbelteksten en citaten.

Het notitieboek ziet er fraai uit en heeft een eigentijdse, vrouwelijk vormgeving hoewel het ook voor mannen prima te gebruiken is.

(Het is, achteraf gezien, een blogbericht geworden met veel linkjes maar omdat ik al zoveel geschreven heb over stille tijd en Bijbelstudiemethoden, leek het mij gepast om hier en daar te verwijzen naar de mogelijkheden en aanvullingen die er over dit onderwerp bestaan). 

Titel: Stille tijd notitieboek
Uitgeverij: Groen - in samenwerking met She Rises
ISBN: 9789088973093
Prijs: €14,95

Reacties

  1. Je kan dit niet genoeg onder de aandacht brengen Wendy, we kunnen van alles en nog wat doen, maar tijd met God is het allerbelangrijkste.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is goed om je eigen manier te vinden. Dan wordt meer een gewoonte. Al moet ik toegeven dat het bij mij ook niet altijd vanzelf gaat. Ik heb toevallig deze week een Schrijfbijbel gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.