Het bestuderen van het Woord van God verandert ons leven

 


Naast het houden van stille tijd  is ook (praktische) Bijbelstudie interessant om te doen. Het ultieme doel hiervan is het toepassen en niet het interpreteren van de Bijbel. Bijbelstudie is geen doel op zich, het is een middel om God beter te leren kennen zodat Hij, door de Here Jezus Christus en de werking van de Heilige Geest, onze levens kan veranderen. Als mensen hebben we hier vaak een natuurlijke weerstand tegen en ook de duivel probeert het uit alle macht te voorkomen. Toch is het wat God van ons vraagt.

Op dit moment volg ik zelf het Yarah Bijbel College en gebruik hierbij een aantal naslagwerken maar er zijn natuurlijk meerdere manieren en middelen om de Bijbel te bestuderen. Het inmiddels al wat oudere boek '12 manieren om je weg in de Bijbel te vinden' van Rick Warren staat boordevol tips en aanwijzingen om de Bijbel om een doeltreffende, zinvolle manier te bestuderen en heeft mij de afgelopen jaren al veel geholpen. Een aantal jaren geleden heb ik al eens aandacht besteed aan elke studie afzonderlijk maar aan het begin van dit nieuwe jaar zet ik graag nog eens alle studies die zijn benoemd in het boek in een overzicht.

Misschien kun jij één van deze manieren van Bijbelstudie goed gebruiken de komende tijd.












Reacties

  1. Fijn, dankjewel voor deze "12 punten", ik heb verschillende manieren geprobeerd, maar steeds weer beviel het niet zo.
    Van deze lijst vind ik 8,10 en 12 goede manieren om eens op te pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten!
    Blijf dichtbij het Woord!
    Bedankt en Gods zegen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.