Investeer in je huwelijk

Allereerst wil ik jou, als lezer, een heel goed en gezegend 2016 toewensen. Ik hoop en bid voor je dat jullie huwelijk zich ook in dit nieuwe jaar mag verdiepen, dat jullie meer en meer naar elkaar toegroeien en jullie liefde voor elkaar mag groeien.

De afgelopen twee weken hadden de kinderen én mijn man vakantie. Heerlijk was het voor ons om als gezin even tot rust te komen na een, voor ons, turbulent jaar. Mijn man en ik hebben veel gewandeld, gepraat, teruggeblikt en vooruitgekeken. We ontdekten tijdens onze gesprekken dat ondanks alle moeilijke omstandigheden (of moet ik zeggen dankzij?) ons huwelijk alleen maar sterker is geworden. We realiseren ons dat dit geen eigen verdienste is maar dat het God is die ons bij elkaar houdt en onze relatie sterker maakt. Natuurlijk moet er bij ons wel de bereidheid zijn om te willen groeien in liefde naar elkaar toe. Het gaat niet vanzelf...

Toen ik net - al hardlopend - nadacht over een blogbericht over 'investeren in je huwelijk' kwamen er een aantal belangrijke dingen in mij op. Wat kun je doen om je relatie (nog) meer te verdiepen en echt tijd en aandacht voor elkaar te hebben?

Ik wil er vijf noemen en deze de komende weken één voor één uitwerken:
  1. Bid voor en mét elkaar
  2. Breng elke dag tijd samen door
  3. Plan een speciaal moment (in de week) voor jullie samen
  4. Lees (samen) een boek over het huwelijk
  5. Volg een Marriage- of huwelijkscursus

Reacties

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.