'Plan je dag-boek' en 'Hoe was je dag-boek' - Marjolein Feenstra - recensies

Wanneer er nieuwe 'schrijfboeken' verschijnen, word ik hier - als schrijfster en blogster - altijd erg blij van. Toen ik onlangs dan ook het boek 'Plan je dag-boek' van Marjolein Feenstra via de sociale media tegenkwam, heb ik direct een recensie-exemplaar aangevraagd. Een paar dagen later lag dit prachtige boek, samen met het boek 'Hoe was je dag-boek' in de brievenbus. Beide boeken heb ik met veel plezier gelezen en doorgebladerd. Ik kreeg er direct inspiratie van!
Graag deel ik wat ik van beide boeken vond.

Plan je dag-boek
Het zal velen van jullie niet zijn ontgaan dat 'Bullet journaling' in is 😃  Marjolein Feenstra heeft hier handig op ingespeeld. In het bullet journal ‘Plan je dag-boek’ vind je praktische uitleg, mooie quotes en heel veel voorbedrukte pagina’s. Je kunt direct beginnen met invullen en als je de smaak te pakken hebt, kun je zelf aan de slag op de lege pagina's. Het journal geeft de gelegenheid om zes maanden te plannen. In het eerste deel vind je de algemene planning voor de maanden en weken en in het tweede deel vind je allerlei leuke voorbeeldlijstjes die je kunt bijhouden en invullen. Uiteraard is er nog heel veel lege ruimte voor eigen notities en invulling. Tenslotte kun je je mooiste Bijbelteksten, reizen die je nog wilt maken, dankpunten en preeknotities invullen. Ook is er ruimte voor evaluatie, aantekeningen bij je stille tijd en een 'Bijbel lees Challenge'. Je kunt het allemaal vastleggen in het prachtig vormgegeven journal. ‘Plan je dag-boek’ maakt het leven overzichtelijker en brengt rust en ruimte in je hoofd. En dat dit laatste belangrijk is, deelde ik in dit blogbericht al eens met jullie.

Dus wanneer je van schrijven én plannen houdt en dit graag op een creatieve en geheel eigen manier wilt doen, raad ik dit boek van harte aan.

ISBN: 9789043529303
Uitgeverij: Kok
Uitvoering: Hardback
Omvang: 192 pagina's
Prijs: €14,99

Hoe was je dag-boek
Schrijven helpt mij altijd om mijn hoofd leeg te maken. Maar, schrijven kan je ook helpen bij het onthouden van (mooie) herinneringen. Het boek 'Hoe was je dag-boek' is een prachtige voorbedrukte uitgave die je kan helpen om even de tijd te nemen om leuke én minder leuke dingen van je af te schrijven. Het boek - dat overigens erg praktisch is door de ringband - staat vol met vragen over je dagelijks leven en geeft je de gelegenheid om lijstjes te maken, foto’s te plakken en af en toe even te ontspannen.

Het boek is voor zestig dagen. Je kunt het zestig dagen achter elkaar invullen, maar het kan ook zo af en toe, op momenten dat je er behoefte aan hebt. Je vult gemakkelijk de datum van de dag in bovenaan de pagina.

Door het boek heen staan ook kleurplaten, is er ruimte voor lijstjes en word je bemoedigd door mooie quotes en passende Bijbelteksten. Kortom, ook deze uitgave is zeer de moeite waard voor de schrijvers onder ons. Wanneer je zestig dagen geschreven en geplakt hebt in dit boek, heb je een waardevol boek in handen, boordevol herinneringen.

Via deze link is het boek in te zien.

ISBN: 9789043528634
Uitgeverij: Kok
Uitvoering: Paperback/softback
Omvang: 160 pagina's
Prijs: €14,99

Graag beveel ik beide boeken van harte aan. Het zijn allebei prachtige geschenken voor de decembermaand! Beide boeken zijn heel geschikt om aan het begin van een nieuw jaar mee te beginnen.

Wil je meer weten over Marjolein Feenstra, kijk dan eens op haar website www.liefsleines.nl*  Je kunt hier ook nog meer informatie vinden over bovenstaande boeken en over het mooie werk dat Marjolein mag doen.

* deze website is niet meer online