Grip op koolhydraten - Zoet zonder suiker - Yvonne Lemmers - recensie

Al meer dan 300.000 mensen vielen af met de Grip op Koolhydraten (GOK) boeken van diëtiste Yvonne Lemmers. In haar nieuwe boek 'GOK - Grip op koolhydraten - Zoet zonder suiker' vind je nu de beste zoete GOK-recepten zonder suiker (en een paar hartige). Ideaal voor iedereen die wil afvallen of op gewicht wil blijven, maar wel lekker wil blijven eten.

In het boek vind je recepten van Yvonne, Thea Bremers én van mijn zus Martine van den Brink. Haar heerlijke recepten stonden ook al in het boek 'Grip op koolhydraten - snel en simpel' dat twee jaar geleden verscheen. Toen zij deze gerechten maakte, mocht ik regelmatig proeven in ‘De keuken van Martine’. Ik kan ze dan ook van harte aanraden!

De verleiding van zoete lekkernijen kan soms onweerstaanbaar zijn, ook al zijn de nadelen ervan je echt wel bekend. Een koekje bij de koffie, zoete tussendoortjes en een stuk taart opeen verjaardag: het zijn gewoontes geworden. In 'Grip op koolhydraten – Zoet zonder suiker' laat Yvonne je zien hoe je ook zonder suiker en zonder kunstmatige zoetstoffen kunt genieten van zoetigheid, en dus volledig GOK-proof!

Deze fraaie uitgave bevat ruim 60 simpele recepten onderverdeeld in ontbijt/lunch, koeken, cake en taart, snacks en tussendoortjes, toetjes, dranken en zoet in hartige gerechten. Het boek is voorzien van schitterende foto's en is een lust voor het oog. Het water loopt je in de mond bij het zien van sommige afbeeldingen. Omdat de recepten niet erg ingewikkeld zijn, zal het boek door beginnende 'gokkers' en iedereen die gezond wil eten en leven erg makkelijk te gebruiken zijn.

In het boek vind je meer dan alleen maar geliefde zoete ‘GOK’ recepten:

  • Een samenvatting van de ‘GOK’ richtlijnen
  • Nieuwe gerechten
  • Een praktisch weekmenu met zoete gerechten
  • Uitleg over veelgebruikte ingrediënten
  • Tips en weetjes bij de recepten

Zelf heb ik al jaren baat bij de recepten en het principe van GOK en lukt het mij om op een goed gewicht te blijven. Dankzij mijn zus en haar tips ben ik mij ook veel bewuster geworden van goede voeding en ik ben haar hier erg dankbaar voor. 

Misschien ben jij (nog) helemaal onbekend met deze geslaagde en gezonde manier van afvallen én op gewicht blijven en wil je weten wat GOK inhoudt. Lees dan vooral dit interview eens dat ik in 2021 hield met mijn zus Martine. 

Wil je alvast een voorproefje op het boek? Kijk hier voor een inkijkexemplaar.

Over de auteur
Yvonne Lemmers is diëtiste. Ze ontwikkelde Grip op koolhydraten (GOK): een bewezen, succesvolle methode die helpt om van klachten als overgewicht, weinig energie en stemmingswisselingen af te komen. Yvonne begeleidt mensen die willen afvallen en verkocht al meer dan 150.000 boeken over haar beproefde methode.

Wil jij het nieuwe jaar ook goed beginnen door overtollige kilo's kwijt te raken of wil je juist op gewicht blijven en toch af en toe iets zoets kunnen eten? Dan is dit boek zeer geschikt.

Titel: Grip op koolhydraten - Zoet zonder suiker
Auteur: Yvonne Lemmers 
Uitgever: Kosmos uitgevers
ISBN: 9789043931441
Pagina's: 168
Prijs: €22,99


Reacties