'Elk moment...' - Amir Tsarfati - recensie

Het nieuws is somber en de wereld bevindt zich op een hellende glijbaan. Wanneer je ziet dat deze dingen beginnen te gebeuren, moet je je hoofd niet laten hangen in verdriet, zegt Gods Woord. Kijk in plaats daarvan omhoog - je verlossing is nabij. Word je daar blij van? Dat is wel de bedoeling. Jezus komt terug voor Zijn Gemeente en we kunnen Hem ontmoeten in de wolken - dat kan nu elke dag gebeuren (blz. 26)

Amir Tsarfati, een geboren Israëliër, onderzoekt de Bijbelse profetieën en laat zien wat er vandaag in het Midden-Oosten gaande is. Voor mijn bloglezers zal deze naam geen onbekende zijn want ik heb al diverse boekrecensies van hem op mijn blog geplaatst en heb geprobeerd uit te leggen hoe belangrijk het is om met de Gods profetische plan bezig te zijn.

Het pocketboekje  'Elk moment...' dat slechts 64 pagina’s telt, is onlangs verschenen bij Het Zoeklicht. Het leest makkelijk weg en bevat allerlei gedeelten uit eerdere boeken van Tsarfati aangevuld met nieuwe gedeelten en feiten die Bijbels onderbouwd zijn.
Hij toont aan dat we naar Jezus Christus uit mogen zien en in die verwachting mogen leven. In de duistere wereld van vandaag kan alleen Hij ons echte hoop geven. De inhoud van het boekje is opgedeeld in drie hoofdstukken:
1. Het kan nu elke dag gebeuren
2. De vijgenboom en de laatste generatie
3. Wanneer de weerhouder niet langer weerhoudt

'Elk moment… ' zal je helpen om te begrijpen wat de volgende stap is in Gods profetische plan. Het kan niet anders dan dit boekje je zal bemoedigen en zal laten zien dat de komst van Jezus Christus en het herstel van Zijn volk heel dichtbij is.

De uitgave is zeer geschikt om zelf te lezen, maar zeker ook om uit te delen om mensen bekend te maken met het evangelie nu het nog kan. Het is daarom ook per vijf stuks te koop bij Het Zoeklicht zodat je er een ander blij mee kunt maken en bemoedigen.

Tot slot deel ik nog een treffend gedeelte van Amir:
Ik weet niet of dit bij jou ook zo is, maar ik kan gewoon niet wachten op de dag dat ik Jezus zal zien. Ik denk er over na. Ik stel me voor hoe het zal zijn. Ik bestuur de Schrift om er zo veel mogelijk over te leren. Dit verlangen om mijn Verlosser te zien, zit niet alleen in mijn hart, maar ligt ook op mijn lippen. Ik geloof dat we ons verlangen naar de komst van Jezus duidelijk moeten uiten.' (blz. 7)

Samen met hem, spreek ik dit verlangen uit. De Opname van de Gemeente kan elk moment plaatsvinden!
Van harte aanbevolen dit boekje. Deel het uit aan iedereen die het maar lezen wil.

Reacties

  1. Goedemorgen Wendy,

    Wat een mooie en inspirerende blog heb je weer geschreven! Ik heb genoten van je bespreking van het boekje en je hebt me echt nieuwsgierig gemaakt naar de inhoud van het boekje. Ik denk er serieus over na om het te bestellen.

    Het citaat dat je deelde van Amir Tsarfati over de terugkeer van Jezus Christus en ons verlangen om Hem te zien, raakte me. Ik vroeg me af of je ooit een blog geschreven hebt over wat het betekent om naar Jezus uit te zien en in die verwachting te leven in onze dagelijkse leven. Wat voor praktische stappen kunnen we nemen om ons te richten op onze hoop op Hem als ons geloof een beetje flauwtjes is? Wie weet heb je een linkje? Ik zou het erg interessant vinden om hier meer over te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je mooie reactie.
      Als je het hebt over praktische stappen nemen, denk ik dat het het beste is om Gods Woord zelf te laten spreken. Zelf word ik altijd al zo bemoedigd door deze verzen uit 1 Thessalonicenzen 4:15-18 (HSV). We worden ook opgeroepen om elkaar te troosten met deze woorden:

      'Want dit zeggen wij u met een woord van de Heere, dat wij die levend zullen overblijven tot de komst van de Heere, de ontslapenen beslist niet zullen voorgaan. Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem van een aartsengel en met een bazuin van God neerdalen uit de hemel. En de doden die in Christus zijn, zullen eerst opstaan. Daarna zullen wij, de levenden die overgebleven zijn, samen met hen opgenomen worden in de wolken, naar een ontmoeting met de Heere in de lucht. En zo zullen wij altijd bij de Heere zijn. Zo dan, troost elkaar met deze woorden.'

      Wil je meer lezen, kijk dan misschien eens onder het label 'eindtijd' aan de zijkant van mijn blog. Hier vind je allerlei recensies, uitspraken en Bijbelstudies over de eindtijd die inspirerend zijn en vol staan met Bijbelverzen en bemoedigingen.

      Verwijderen
  2. Heeft de inhoud veel overlap met een ander boek door hem geschreven? Op ontdekking door "Openbaring", heet het. Dat heeft mijn man recent gelezen, en staat ook op mijn lijstje om binnenkort te gaan lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft zeker wat overlap maar dit boekje (hierboven) is erg dun en bevat maar drie hoofdstukken. Echt een boekje om uit te delen dus. Het boek over Openbaring is veel uitgebreider en ook wat moeilijker vind ik zelf. Goed dat je hem gaat lezen, ben benieuwd wat je ervan vindt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.