Goede voornemens voor de decembermaand

Het is de hoogste tijd om de website van mijn zus - 'De keuken van Martine' - weer eens in de schijnwerpers te zetten. Hoewel Martine iets minder 'fanatiek' blogt dan in haar beginperiode, zijn de talloze recepten die nog altijd op haar site te vinden zijn smakelijk, gezond, origineel én eenvoudig te bereiden.

In deze feestmaand, die voor een deel alweer begonnen is, wordt er door de meeste mensen eigenlijk altijd 'iets' te veel en te ongezond gegeten. 'In januari zien we wel weer verder' is hun motto waardoor ze in feite aan het begin van het nieuwe jaar al met een probleem starten. In principe zou dit niet nodig hoeven zijn. Het is namelijk heel goed mogelijk om ook gezond te (blijven) eten in december ook al eet je misschien iets meer dan in de andere maanden van het jaar.

Op de website van Martine vind je talloze recepten op basis van GOK. Grip op Koolhydraten (GOK) deelt voedingsmiddelen in volgens een groene, oranje en rode lijst. Een stoplichtsysteem. Je kunt er hier meer over lezen. 

Zoek je nog een lekker gerecht voor kerst dan kan ik je van harte aanraden eens rustig rond te snuffelen in 'De keuken van Martine'. En voor de jaarwisseling zou je kunnen kiezen voor deze gezonde Nieuwjaarsmuffins

Is het zo dat jij vanaf januari wel wat kilo's kwijt zou willen raken (of je kent andere mensen die dat wel zouden willen), dan kun je terecht bij Martine via haar Facebookpagina. Zij deelt hierop regelmatig uitnodigingen voor een maand privé-begeleiding. Je noteert dan een maand lang dagelijks je menu's en Martine geeft je hierbij adviezen en helpt je hierbij. 

Martine heeft niet zo lang geleden in samenwerking met Yvonne Lemmers een eigen kookboek uitgegeven. Een echte aanrader dat in geen enkele keuken ontbreken mag. Ik ben nog steeds trots op haar dat ze dit heeft mogen uitgeven en deze recepten zelf heeft bedacht. Vele mensen hebben er hun voordeel al mee gedaan.

Je kunt het HIER bestellen voor jezelf of cadeau geven aan iemand die wel een 'duwtje in de rug' kan gebruiken om wat kilo's kwijt te raken of gezonder wil leven.



Reacties

  1. Dank voor de tip Wendy/Martine. Ik ga het opzoeken en misschien bestel ik het wel! Persoonlijk had ik al van alles geprobeerd om een beetje af te vallen (nadat ik in de overgang kwam zo'n 10 jaar geleden). Dit jaar ben ik voor het eerst onder de 70 kg gekomen, niet door een dieet, maar door te wandelen, elke dag! Liefst 10.000 stappen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wandelen is echt een enorm goede 'sport' om af te vallen, zeker als je het consequent kunt doen. Het heeft mij ook enorm geholpen. Mocht je nog meer vragen hebben Marja, dan weet je me te vinden!

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.