September - een nieuw begin, een nieuw seizoen

Net als januari, vind ik september altijd een heerlijke maand om - na een periode van rust - weer te beginnen. Vaak heb ik wel weer wat nieuwe ideeën waar ik graag mee aan de slag ga. Ook vind ik het heerlijk dat de temperaturen weer wat zijn gezakt en de nachten weer wat frisser zijn. Het is net of ik helderder kan denken en ik merk ook dat ik veel beter slaap.

Hoewel ik vol energie het nieuwe seizoen in wil gaan, wordt het deze keer wel een wat drukkere septembermaand dan voorgaande jaren. Dit komt natuurlijk voor een groot deel omdat we een bruiloft van onze zoon in het verschiet hebben in oktober. De voorbereidingen zijn leuk maar ook intensief om te doen en er gaan zomaar heel wat uurtjes inzitten merk ik nu al. A.s. vrijdag hijsen we onze oudste zoon (in de winkel) nog eens in zijn op maat gemaakte trouwpak en ook onze schoondochter gaat binnenkort haar trouwjurk nog een keer passen.

Verder staat september ook in het teken van controles. Zo heb ik een afspraak bij de tandarts, moet de auto naar de garage voor een beurt, is mijn fiets weer aan een 'keuring' toe en worden mijn ruwe voeten 'onder handen' genomen bij de pedicure want een ladder in mijn panty kan ik op de bruiloft niet gebruiken (verder draag ik nooit panty's overigens 😅). Ook heb ik een afspraak bij de kapper gepland en moet er nog kleding gepast worden door de mannen hier in huis.

Daarnaast zijn ook de zaterdagen goed gevuld. Dat begon afgelopen zaterdag al met een trailrun op de Ermelose hei. De meeste mensen zullen mij voor gek verklaren om in 30 graden op het heetst van de dag te gaan hardlopen op de hei maar ja... het was nu eenmaal gepland en afgesproken. En die medaille wilde ik wel even gaan ophalen.
Op onderstaande video is een impressie te zien van de trailrun.


                

Verder staat er in september nog een uitstapje met dochters en a.s. schoondochter gepland naar Elly en Rikkert in Barneveld en hebben mijn zus en ik nog een reünie georganiseerd voor onze neven en nichten van mijn vaders kant. In een appgroep hebben we sinds kort wat intensiever contact en het is leuk om elkaar na zoveel jaren weer eens te zien. Ook mijn nicht uit Canada hoopt er bij te zijn. Gezellig.

Eigenlijk heb ik stiekem nog in de planning zitten om op 21 september nog een heideloop te doen hier in de buurt maar of dat gaat lukken... We zullen het zien.

Daarnaast is het nog leuk om te vermelden dat ik diverse boeken lees en het altijd leuk vindt om hier recensies over te schrijven. Gelukkig heb ik de meeste exemplaren zelf uitgekozen dus het is geen straf om dit te doen. Wel kost het wat tijd maar die maak ik graag vrij hiervoor. Aan de zijkant van mijn blog kun je zien welke boekrecensies je nog kunt verwachten.
Soms vragen mensen mij wel eens hoe ik toch voor elkaar krijg om zóveel boeken te lezen. Het antwoord is simpel: plannen. Wanneer je elke dag één hoofdstuk uit een bepaald boek leest, kun je in een jaar tientallen boeken lezen. En wanneer ik er een dag niet aan toe kom, haal ik het de volgende dag direct in. Zo blijf ik op schema en kan ik op tijd de recensies inplannen.
Binnenkort volgt trouwens ook weer een recensie van  De Organizing Agenda voor 2020 met een give-awayactie van een ringband-exemplaar. Houd mijn blog in de gaten!

In de keuken breng ik trouwens ook nog de nodige uurtjes door omdat ik allerlei verschillende gerechten maak waarin ik onze eigen appels verwerk. Appeltaart, appeltoetje, appelcake en appelmoes (dit maakte mijn man onlangs). Het is een heel project geworden maar langzaamaan komt aan de appelvoorraad een einde...




Reacties

  1. Drukke maand voor jou. Ja ik hoorde hier ook al wat over heideloopje. Succes met de afspraakjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.