Wat is jouw drijfveer?

Het dagboek 'Een vrouw naar Gods hart' inspireert mij elke keer op nieuw. De stukjes zijn kort, maar zo krachtig en praktisch. Vandaag las ik onderstaande tekst en deze deel ik graag.

"Je leven als vrouw en moeder draait om je man, je kinderen en je kleinkinderen. Wat zijn de resultaten van je leven op de lange termijn? Als ik sterf, wil ik geen erfenis nalaten van verenigingslidmaatschappen of vriendinnenuitstapjes en zelf niet van succesvolle zakelijk ondernemingen. Ik wil mensen nalaten in wier leven door mijn invloed iets van de Here zichtbaar is. Ik wil dat zij een diep, blijvende liefde voor God hebben, een hechte relatie met familie en vrienden, een mooi karakter en de zekerheid dat ze geliefd zijn.
Wat wil jij nalaten? 1 Korintiƫrs 13:8 zegt: 'De liefde vergaat nimmermeer. 'De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde verdraagt alles, gelooft alles, hoopt alles, volhard in alles (zie vers 4-7). Maak van deze liefde je drijfveer. Dan zullen er geweldige dingen gebeuren!

Here, het komt allemaal neer op prioriteiten. Sommige van mijn prioriteiten zijn goed. Ik denk dat U er wel blij mee bent. Maar er zijn ook prioriteiten die ik anders zou moeten rangschikken. Help me om het beste te verkiezen boven het goede en om de geweldige dingen te zien die U door mij heen wilt doen. Amen

Wil je trouwens meer lezen van Elizabeth George? Kijk dan eens op de website van Grace Publishing House. Er zijn al veel boeken van haar in het Nederlands vertaald en er volgen er over een tijdje nog meer. Van veel boeken is trouwens ook een recensie te vinden op mijn blog. Aan de zijkant van mijn blog kun je zoeken op trefwoorden. Ook de eigen website van Elizabeth is erg leerzaam!

Reacties