Schrijven blijft een grote passie

Nu ik de laatste tijd wat meer tijd krijg om te schrijven, ben ik zoals gezegd bezig met het 'in goede banen leiden' van mijn schrijverijen.
Soms gaan er allerlei gedachten door mijn hoofd. Ik zou een boek over 'zus' willen schrijven maar eigenlijk ook wel een boek over 'zo'. Wanneer ik dan de grote lijnen heb uitgedacht, kom ik er soms achter dat er al een boek bestaat over het onderwerp waarvoor ik gekozen heb.
Het is dan soms niet motiverend om ermee verder te gaan en ik heb dan bovendien de neiging om veel uit dat reeds bestaande boek over te nemen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling maar de verleiding is groot om zo'n boek als basis te nemen.

Het is dus voor mij nu zaak om goed na te denken over het onderwerp van mijn boek. En dit is toch lastiger dan ik in eerste instantie dacht...
De komende zomer wil ik hier goed over nadenken en het raamwerk van het boek in grote lijnen opzetten. In september wil ik alles dan gaan uitwerken en daadwerkelijk beginnen met schrijven.


Reacties

  1. Hoe gaat het nu met je. Zie je de contouren al, van wat je ongeveer wil gaan doen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Om eerlijk te zijn nog niet echt. Ik ben nu bezig met al mijn blogs weer op een blog te zetten (behalve mijn chr. webloggers en fotoblog). Ik hoop in de zomervakantie een duidelijk idee te hebben wat ik kan uitwerken. Wordt vervolgd...

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.