Schrijfnieuwtjes



Hoewel ik het afgelopen jaar weinig artikelen heb geschreven, is mijn passie voor schrijven er nog steeds. Ik wil niet alle 'schuld' op onze jonge hond schuiven maar toch is hij er een belangrijke oorzaak van dat ik de afgelopen maanden minder rust en tijd heb gehad om er eens rustig voor te gaan zitten. Een kort blogberichtje kon af en toe nog net, maar tijd voor een langer artikel of verhaal, zat er afgelopen jaar niet in. Zo nu en dan had ik even tijd om mijn blogs van een nieuwe lay-out te voorzien maar hier bleef het dan ook grotendeels bij.

Helaas heb ik ook moeten bedanken om voor een landelijk bekende website te gaan schrijven. Maar... wat niet is, kan nog komen. Mocht ik ooit in de toekomst nog eens wat ruimte overhebben, dan neem ik zeker contact met hen op.

Op mijn weblog heb ik geschreven over mijn overwegingen om een nieuwe stap te zetten. Nu ik mij hier (al lezende) in verdiept heb, blijkt dit op dit moment ook niet erg verstandig te zijn. Onder het betreffende artikel heb ik uitgelegd waarom.

Langzaam maar zeker kom ik erachter dat wat ik op dit moment doe, goed en genoeg is. Er hoeft niet altijd meer op mijn to do-lijstje te staan dan ik behappen kan. De drukte om je heen in de maatschappij en op social media doet je soms geloven van wel. Als je niet kunt zeggen dat je druk bent, lijkt het bijna alsof je niet helemaal meetelt. Toch kom ik er hoe langer hoe meer achter dat het uiteindelijk niet gaat om mijzelf. Op mijn blog 'Christenleven' heb ik hier enkele maanden geleden over geschreven. Het gaat namelijk alleen om Hem en wat Hij wil met mijn leven. Micha 6:8 komt nog regelmatig terug in mijn gedachten.

Zijn er dan helemaal geen uitdagingen meer in het nieuwe jaar op schrijfgebied? Zeker wel. Ik wil graag mijn blogs bijhouden en af en toe een interessant artikel schrijven over iets wat mij opvalt of wat ik delen wil.
Of ik nog weer aan een nieuw boek ga beginnen in 2018, is opnieuw een vraag. Soms heb ik wel ideeën hiervoor maar voor een daadwerkelijk planning en het schrijven zelf, ervaar ik niet genoeg rust op dit moment. Maar ook wat dit laatste betreft zeg ik nooit nooit. Er zitten ideeën genoeg in mijn hoofd.

Mijn twee kinderboeken en mijn boek over stille tijd zijn trouwens nog altijd hier te bestellen. Van harte aanbevolen!





Reacties

  1. Goed om je schrijverijen zo te overdenken Wendy, er hoeft inderdaad niet altijd meer op je to-do lijstje te staan. Zolang je blogs gelezen worden en mensen er door geinspireerd worden zou ik doorgaan. Soms is er ook gewoon een periode van 'rust' of 'niets' nodig om nieuwe ideeën te ontvangen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.