Volle verzeek'ring, Jezus is mijn

'Welk lied heeft iets of zelfs heel veel voor jou betekend? Is er een lied of gezang wat je leven heeft veranderd? Raakt die oude berijmde Psalm je elke keer weer en krijg je kippenvel op je armen als je zingt? Hoorde je ooit een lied waardoor je opeens zicht kreeg op iets? Of is er een lied waar je gewoon heel blij van wordt?'

Bovenstaande zinnen zijn terug te vinden in het blogbericht van Heleen Visser. Zij mag voor de maand november de host van de #bloghop zijn die elke maand voor christelijke bloggers* georganiseerd wordt. Als thema heeft zij gekozen 'Blog met een lied'.

In eerste instantie leek het niet erg moeilijk een mooi lied uit te kiezen waar ik iets over zou kunnen schrijven. Ik draai immers zoveel Opwekkings,- en andere christelijke liederen, dat er toch wel een lied bij moet zitten dat mij raakt en inspireert. En ja, die zitten er ook zeker tussen. Tientallen om eerlijk te zijn.
Toch is er in de maand november altijd één bepaald lied dat altijd weer in mijn gedachten komt omdat het nog steeds veel voor mij betekent. Het heeft te maken met een gedenkwaardige dag: 30 november 2003. Dit is namelijk de dag waarop mijn man en ik ons lieten dopen. Het was een bijzondere dag en een bijzondere dienst. Bij deze stap in geloof mocht ik zelf een lied uitkiezen:

Volle verzeek'ring, Jezus is mijn

                                                     


VOLLE VERZEEK'RING, JEZUS IS MIJN!   

Volle verzeek'ring, Jezus is mijn!
Wat schenkt dat rust
aan 't volgzaam gemoed.
In Hem zal 'k zalig, zalig steeds zijn,
wedergeboren door Jezus' bloed.

Refrein:
Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, 
in mijne Heiland, Jezus is mijn! 2x

Voll' onderwerping, zijn eigendom,
in Hem te rusten, heerlijk genot.
't Eigen ik doden, zijn wil alleen,
rijk in mijn Heiland, leven voor God.

Refrein

Volle verlossing, gans vrij te zijn.
'k Mag alles leggen in zijn hand.
't Harte naar boven, 't oog hemelwaarts;
zo Jezus volgen naar 't vaderland.

Refrein

Volle bewustheid, Hij leeft voor mij,
dit geeft mij blijvend heerlijk genot!
'k Mag altijd wand'len aan Jezus' zij.
'k Mag nu steeds leven voor mijne God.


Het mooie aan dit lied vind ik de overtuiging die eruit spreekt te mogen zeggen een kind van God te zijn. Voor veel mensen blijft het altijd maar een vraag in hun leven of ze dit zomaar mogen zeggen.  1 Johannes 5:13 zegt hierover: Deze dingen heb ik geschreven aan u die gelooft in de Naam van de ​Zoon van God, opdat u weet dat u het eeuwige leven hebt en opdat u gelooft in de Naam van de ​Zoon van God. We mogen en kunnen het dus zeker weten dat we Hem toebehoren!

In mijn eigen leven merk ik ook dat deze zekerheid Zijn eigendom te zijn, mij een intense innerlijke rust geeft. En naast de rust die het geeft, geeft het ook een enorm gevoel van blijdschap, van werkelijke vreugde. Ondanks alles wat er gebeurd is in mijn leven, of nog gebeuren zal, weet ik dat Hij erbij is. Hij is de Enige die mij werkelijk die diepe rust, vreugde, vrede en vrijheid kan geven.
Ook de laatste coupletten zijn treffend. Het is niet alleen de volle verzeek'ring maar ook de volle onderwerping, verlossing en bewustheid. Wanneer je bovenstaande tekst nog eens op je laat inwerken, schieten woorden tekort! Wat ben ik de Here Jezus ontzettend dankbaar hiervoor.

Op 30 november a.s. hopen we weer stil te staan bij onze doopdag. Wij vieren deze dag altijd op een bijzondere manier in ons gezin. (Ik heb er op mijn blog al eens over geschreven).

Dit is mijn vreugde, altoos te zijn, 
in mijne Heiland, Jezus is mijn!   


Met dit blogbericht doe ik mee aan de #bloghop voor christelijke webloggers. Het thema van deze maand is 'Blog met een lied'

* \dit blog is niet meer online

Reacties

  1. Een prachtig lied inderdaad Wendy, een gouwe ouwe waar ik veel van hou! En bijzonder dat jullie je doopdag vieren... een goed idee eigenlijk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Alvast een goede gedenkdag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een gezegende gedenkdag!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.