Staak de strijd!

Wanneer er drie keer in korte tijd dezelfde Bijbeltekst op mijn weg komt, zie ik dat niet meer als 'toeval'. In het verleden is dit namelijk al vaker gebeurd en God had er een bijzondere bedoeling mee m.b.t. het kinderwerk dat ik mocht gaan doen.

Afgelopen week kwam er opnieuw een bijzondere Bijbeltekst naar voren die mij aan het denken heeft gezet. Allereerst kwam deze tekst op mijn dagkalender tevoorschijn:


Be still and know that I am God - Psalm 46:11

Nog dezelfde dag vulde ik een deel van de nieuwe keukenkalender in en zag op de voorkant van de kalender precies dezelfde tekst:


Afgelopen donderdag vond ik onder tijdens het stofzuigen onder het bed van onze oudste zoon een papiertje dat van zijn prikbord was gevallen. Ook hier stond deze tekst op uit Psalm 46:10.

Intussen heb ik deze tekst ook nog eens opgezocht in andere vertalingen en merk dat er een enorme levensles schuilt in dit vers:

Geef het op en weet dat Ik God ben (HSV)

Laat af en weet, dat Ik God ben (NBG)

Staak de strijd, en weet dat Ik God ben (NBV)


Matthijn Buwalda heeft er nog een bijzonder lied over gezongen:



De komende tijd wil ik er voor mijzelf over nadenken wat God mij d.m.v. dit Bijbelvers wil zeggen.

Heb jij het ook wel eens dat een Bijbeltekst meerdere malen achter elkaar op je weg komt? Hoe ga jij daarmee om? Zie jij dat als 'toeval' ?



Reacties

  1. Oh wow, over het verstaan van Gods stem gesproken, dit is wel heel duidelijk. Wellicht is het goed even alles los te laten voor je alweer aan het plannen bent :) Misschien een dag van vasten en bidden (luisteren) inlassen??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en bijzondere ervaring Wendy!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ken het zeker, Wendy, en ik geloof net als jij dat God er dan iets mee wilt zeggen.
    Toeval bestaat niet :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.