Welke vragen stel je?



De opvoeding van je kinderen is een heerlijk voorrecht maar ook een grote verantwoordelijkheid. Onze belangrijkste taak is om hen te bemoedigen én voor te leven de Here lief te hebben boven alles (Deut. 6:5-7). Onderstaande vragen kunnen een hulp zijn om zicht te krijgen op hun geestelijke leven en tevens ons helpen onze rol als ouders zo goed mogelijk te vervullen. Wees gewaarschuwd! Kinderen kunnen goudeerlijk zijn!

  1. Hoe gaat het met je stille tijd?
  2. Wat is God je op dit moment aan het leren?
  3. Wat heb je de afgelopen week geleerd in de kerk of op de club?
  4. Kun je in je eigen woorden uitleggen wat het Evangelie is?
  5. Is er een bepaalde zonde waar je mee worstelt?
  6. Zijn je vrienden/vriendinnen een hulp in je christen zijn of juist niet?
  7. Wat doe ik vaker: je bemoedigen of bekritiseren?
  8. Is er iets waarin ik tegen je gezondigd heb dat ik nog niet in orde gemaakt heb?
  9. Vind je dat ik voldoende tijd voor je heb?
  10. Weet je dat ik van je houd?

Reacties