Een vrouw naar Gods hart - GIVEAWAY!! en boekbespreking met andere christenvrouwen.

Degenen die al langer meelezen op mijn weblogs, weten dat ik een groot fan ben van de boeken van Elizabeth George. Het boek 'Een vrouw naar Gods hart' springt er wat mij betreft uit. Dit boek is voor mij echt levensveranderend geweest en heeft nog steeds grote invloed op mijn manier van leven. Wanneer ik met vrouwen om mij heen in gesprek ben over dit boek, hoor ik regelmatig dat veel van hen dit boek veel eerder in hun leven hadden willen lezen. Ze vinden het vaak jammer dat het er nog niet was toen ze zelf nog een stuk jonger waren. Tja... dat kan ik zelf alleen maar beamen!

In mei 2007 heb ik het boek voor het eerst gelezen en was gelijk onder de indruk van dit praktische maar bovenal bemoedigende boek. Later heb ik het boek nog eens besproken met een aantal vriendinnen in een groepje en ook met onze beide dochters. Voor mijzelf heb ik daarna nog vele malen gelezen en herlezen (het boek ligt letterlijk uit elkaar). Elke keer springen er weer nieuwe facetten voor mij uit waar ik mee aan de slag kan. Het blijft een diep verlangen van mij om steeds meer en meer een vrouw naar Gods hart te worden. En ik weet dat God ons zelf hiertoe in staat zal stellen als wij 'het pad van de gedisciplineerde genade' willen bewandelen zoals Richard Foster zo mooi zegt voor in het boek.
Het boek is opgedeeld in vier delen: Het jagen naar God, Het najagen van Gods prioriteiten (man, kinderen, huis, zij zelf, bediening), Het in praktijk brengen van Gods prioriteiten en Een lofdicht op Gods prioriteiten. Elk deel bestaat uit een aantal hoofdstukken, soms vier, soms meer.

Deze keer mag ik één exemplaar van dit prachtige boek weggeven (met dank aan Grace Publishing House). Onderaan dit blogbericht staat hoe dit precies in z'n werk gaat.

Facebookgroep
Maar... voordat je meteen naar beneden scrolt, wil ik graag nog even je aandacht vasthouden. Het is namelijk al enige tijd een stille wens van mij om met andere vrouwen die dit boek waardevol vinden, in contact te komen. Het lijkt mij erg mooi om hetgeen we geleerd of ontdekt hebben in het boek samen te delen zodat we op deze manier elkaar ook kunnen bemoedigen en aansporen.

Er zijn ongetwijfeld meer (jonge) vrouwen die dit boek opbouwend  vinden. Ik heb daarom voor alle vrouwen die het boek (gelezen) hebben een groep op Facebook aangemaakt * waar je lid van kunt worden. In deze groep kunnen we dan het boek met elkaar bespreken - hoofdstuk voor hoofdstuk.
Het is mijn bedoeling om hiermee D.V.  maandag 4 januari 2016 te starten en er een heel kalenderjaar mee bezig te zijn. (En als het goed bevalt beginnen we daarna gewoon weer opnieuw).

Het boek telt 24 hoofdstukken dus we zullen dan ongeveer twee weken over een hoofdstuk doen. Het is de bedoeling dat je in de aangegeven week het betreffende hoofdstuk voor jezelf  leest en dat ik dan een vraag (of meerdere vragen) stel in de groep waar we dan over door kunnen praten. Uiteraard mag je ook zelf vragen stellen aan de andere groepsleden en dingen delen die je opgevallen zijn. In de groep wordt de tekst uit het boek niet gedeeld dus de enige voorwaarde is wel dat je het boek al in  je bezit hebt, of het wilt kopen (of wint met de giveaway J).

Wil je er meer over weten, stuur mij dan even een e-mail via info@wendyborn.nl Ik leg het graag verder uit. Meld je dus alleen aan bij de groep als je ook echt het verlangen hebt om het hele boek te lezen en het wilt bespreken met andere christenvrouwen.
Deze nieuwe groep is dus bedoeld voor vrouwen die het boek al gelezen hebben en het misschien nóg eens rustig willen lezen, maar de groep is ook zeer zeker bedoeld voor vrouwen die het boek nog niet kennen en ermee aan de slag willen gaan. Zowel jongere als oudere vrouwen zijn welkom, we kunnen juist zoveel van elkaar leren!

Je kunt hier op Facebook naar de groep* gaan en je aanmelden. Het lijkt mij erg leuk als jij meedoet en dat we samen op deze manier steeds meer zullen groeien en vrouwen naar Gods hart worden.

Ik zie uit naar jullie reacties!!

Giveaway
Wil jij kans maken op dit prachtige boek van Elizabeth George? Stuur dan uiterlijk dinsdag 24 november een mail naar info@wendyborn.nl. Vermeld in deze mail je adresgegevens. (Grace Publishing House kan het boekje dan naar je toesturen als je gewonnen hebt).

Op woensdag 25 november stuur ik een mail naar de winnares en maak ik de uitslag op dit weblog bekend!


De winnares is bekend! Het is geworden Jeanet Houtman. Van harte gefeliciteerd. Het boek komt naar jou toe.

*inmiddels is deze groep niet meer actief.

Reacties

  1. Ik heb het boek gelezen en het was niks voor mij. Maar ik was erg jong toen. (Nog jonger dan nu haha)
    Als ik het nog heb liggen, dan wil ik weer proberen meedoen. Het kan zijn dat ik het weggeven heb. momenteel het geld niet om het te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb "Een echtgenote naar Gods hart", blijkbaar is dat een ander boek.

      Verwijderen
    2. Ja, dat is iets anders Evie, wel geschreven door Elizabeth George ;)

      Verwijderen
  2. Ik ben heel benieuwd naar het boek. Op dit moment fulltime gezinsmanager, dus lijkt me erg waardevol. Ook aangemeld voor de groep, dus het boek erg welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel bijzonder boek....mij heeft het geholpen om de knoop door te hakken. Ik heb een maandje geleden mijn baan opgezegd en wil mijn leven en prioriteiten nieuw vormen...God, echtgenoot, kinderen.....
    En niet eerst ik en dan.....de rest

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.