10 vragen aan... Simone Foekens

Mijn naam is Simone Foekens, geboren met een passie voor lezen en schrijven. 'Lezen is dromen met open ogen' is dan ook mijn motto.

Wanneer is jouw ‘passie voor schrijven’ begonnen?
Ik kan mij niet anders herinneren dan dat ik ‘ooit’ een boek wilde schrijven.

Op welke manier komt jouw ‘christen-zijn’ terug in het schrijven van je boeken?
Ik ben christen. Hoe zou ik dan onchristelijke boeken kunnen schrijven? In het ene boek wordt het christen-zijn explicieter benoemd dan in het andere, maar ze worden allemaal vanuit dezelfde basis geschreven.

Waar geniet je het meeste van tijdens het schrijven?
Als het verhaal zich ‘vanzelf’ schrijft en je meeneemt naar ongedachte verten.

Wat is jouw favoriete plek om te schrijven?
Meestal schrijf ik gewoon in de huiskamer aan de tafel, maar waar ik ook graag werk is in de trein.

Hoeveel tijd besteed je in een week aan het schrijven?
In principe zijn de schooltijden van mijn dochter, mijn schrijftijden.

Welke boeken heb je geschreven en met welk boek ben je op dit moment bezig? Kun je al iets vertellen over je nieuwste boek?
Ik heb zowel kinderboeken als romans geschreven. Van de kinderboeken ligt de stoere, impulsieve Bart me na aan het hart. Volgend jaar verschijnt het vierde deel in de Bart-serie. In juni 2016 verschijnt de roman Schelpenwit, het zelfstandig te lezen vervolg op Glinsterzwart, waarin Helga moet constateren dat haar man een narcistische persoonlijkheidsstoornis heeft en dat dat een grote invloed heeft op hun huwelijk. In Schelpenwit wordt duidelijk welke weg Helga daarin gekozen heeft.

Wat is je grootste fout die je gemaakt hebt als schrijver?
Zo laat beginnen met schrijven, maar ja, het liep gewoon zo.

Wat is het beste advies dat je een beginnende schrijver zou meegeven?
De tip die ik mijzelf eens gegeven heb: Een boek komt er niet vanzelf. Aan de slag dus!

Wie is jouw favoriete schrijver of schrijfster en waarom?
Ik lees veel auteurs graag en ik heb geen absolute favoriet, al zal ik een nieuw boek van bijvoorbeeld Hannah Alexander of Steven James zo snel mogelijk willen lezen.

Wat is jouw droom als schrijver?
Dat ik nog heel lang zoveel mogelijk mensen mag laten dromen.


Wil je nog meer weten over Simone, kijk dan even op haar website www.simonefoekens.nl 


Reacties

  1. Prachtig motto! Je hebt helemaal gelijk: een boek komt niet vanzelf. Het vergt veel discipline en oefening! Maar dan heb je ook wat. Mooie antwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.