Bijbel app Olive Tree

Bijbel apps zijn er al een paar jaar en er komen er steeds meer bij. Je kunt ze kopen of gratis downloaden in de App Store en vervolgens gebruiken op je telefoon, tablet of pc. Wat een geweldige uitvinding!

Sinds begin 2015 ben ik aan de slag gegaan met de gratis Olive Tree Bibleapp en gebruik hem het meeste op mijn gewone pc. Nagenoeg alle Nederlandse vertalingen zijn beschikbaar (sommige wel tegen betaling). Deze kunt deze app ook gewoon downloaden op je pc via olivetree.com. Ook zijn er talloze, veelal Engelstalige, naslagwerken en boeken (gratis) te downloaden.

Persoonlijk gebruik ik de Herziene Statenvertaling het liefst en maak in de app allerlei aantekeningen. Je kunt werken met kleuren, tags, en notities. Als je bv. ergens een waardevol citaat leest, voeg je het gemakkelijk toe aan het betreffende Bijbelgedeelte. Ook bevat de app diverse leesroosters die je kunt volgen.
Eigenlijk geef ik altijd de voorkeur aan het lezen van een gewone papieren Bijbel maar het één hoeft het andere niet uit te sluiten. Het is een andere manier van Bijbellezen maar dit is zeker zo mooi. Ik kan het iedereen aanraden het eens te proberen.


 

Reacties

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.