Bidden voor de overheid..

Eergisteren viel hij op de deurmat, de oproepkaart voor de verkiezingen. Eigenlijk weet ik nog steeds niet op welke partij ik moet gaan stemmen. Het lijkt wel of het elk jaar moeilijker wordt. Soms bekruipt mij het gevoel om niet te gaan stemmen. Maar dat is ook geen oplossing. Het lijkt in feite zo onbelangrijk, één klein vierkantje 'even' rood kleuren en weer over gaan tot de orde van de dag. Toch ben ik erachter gekomen dat het belangrijk is ook voor deze misschien 'kleine keuze' te bidden.
Paulus roept ons overigens ook op om heel serieus te bidden voor de regeringen en overheden zelf. Het is een opdracht (1 Tim 2:1-4). ‘Ik vermaan u dan allereerst smekingen, gebeden, voorbeden en dankzeggingen te doen voor alle mensen, voor koningen en alle hooggeplaatsten, opdat wij een stil en rustig leven mogen leiden in alle godsvrucht en waardigheid. Dit is goed en aangenaam voor God, onze Heiland, die wil, dat alle mensen behouden worden en tot erkentenis der waarheid komen.'

Alle mensen hebben gebed nodig en 'hooggeplaatste personen' zijn daarop geen uitzondering. De komende weken wordt overal in Nederland gebeden voor de verkiezingen. Hierdoor en alleen hierdoor zal de uitslag van de verkiezingen bepaald worden, want 'het gebed van een rechtvaardige vermag veel, doordat er kracht aan verleend wordt'. (Jak. 5:16b) We mogen erop vertrouwen dat ons gebed een geweldige uitwerking heeft!




Reacties