Christenleven - mijn blog bestaat 10 jaar!


Op 28 december 2009 publiceerde ik mijn eerste blogbericht op dit weblog. Het was kort maar krachtig. Wat is er in de afgelopen tien jaar veel gebeurd op en rond mijn blogs! In al die jaren heb ik ruim 1800 berichten mogen schrijven en publiceren onderverdeeld in vele onderwerpen.

Hoe het bloggen begon
Eind 2009 ben ik begonnen met het schrijven van dit weblog met de titel Christenleven. Er was destijds iemand in onze gemeente die met bloggen begonnen was en dit inspireerde mij om ook een eigen blog te gaan beginnen.

In 2011 werd al snel het weblog Christelijk opvoeden toegevoegd omdat ik merkte dat veel berichten over opvoeden gingen. In die tijd woonden al onze kinderen nog thuis en er kwamen veel dingen rondom de opvoeding op mij af, zeker ook omdat ik fulltime voor de kinderen zorgde.

Begin 2012 kreeg ik het verlangen om andere vrouwen die er ook voor gekozen hebben fulltime Manager van het gezin te zijn, te bemoedigen en heb daar ook een weblog voor gemaakt. Maar het bleef niet alleen bij een blog. Er volgden interviews en zelfs een televisieopname en het leverde mij veel (mail)contacten op. Bijzonder hoe dit ging en soms nog gaat.
In 2012 volgde ook een weblog met foto's van de Veluwe op Natuurlijk de Veluwe. In datzelfde jaar ontstond ook het weblog Christelijke webloggers. Dit laatste blog had tot gevolg dat ik met veel enthousiasme een Facebookgroep startte, bloggersdagen organiseerde en allerlei dingen deed om de bloggers met elkaar in contact te brengen en te verbinden.

Twee jaar later, in 2014, ben ik gestart met een weblog over een grote hobby van mij: Een passie voor schrijven. Alles wat met schrijven te maken had, kon ik kwijt op dat blog. Ik interviewde bekende en minder bekende schrijvers en ook mijn eigen boeken heb ik in de spotlights gezet.

Ten slotte volgde in juni 2015 mijn zevende en tevens laatste weblog Liefde en Trouw. Het was een belangrijk thema waar ik ook veel over schreef op dit blog Christenleven. Een blog erbij over het huwelijk, was voor mij een logische stap. Ook via dit blog ontstonden bijzondere contacten en kwam ik in contact met collega-bloggers die ook een blog hebben over dit thema.

Veel blogs
Sinds juni 2018 heb ik de blogs Christelijk opvoeden, Manager van het gezin, Een passie voor schrijven en Liefde en Trouw niet meer voorzien van nieuwe berichten en heb ik de oude berichten van deze blogs allemaal ondergebracht op Christenleven. Hoe leuk en mooi het bloggen allemaal was, er ging veel tijd inzitten en het bleek moeilijk om alle blogs elke keer van updates te voorzien.
Vanaf november 2018 werd ook het blog Christelijke webloggers niet meer voorzien van updates. Er was helaas te weinig interactie tussen de bloggers waardoor het voor mij als beheerder niet echt motiverend was om er mee door te gaan. Het was jammer maar goed zo. Voor alles was en is een tijd.
Er zijn geen blogberichten verloren gegaan gelukkig, ze zijn allemaal ondergebracht op dit blog en via de tags aan de zijkant van mijn blog allemaal na te lezen (behalve van het blog christelijke webloggers). Er zijn zelfs recepten toegevoegd van een (klein beetje geheim) blog waar ik een tijd lang bijhield wat ik in de keuken maakte.

Mijn eerste blogbericht in 2009
Kortom, het waren enerverende jaren. Eigenlijk zie ik het als een soort 'zandloper' maar dan van smal naar breed. Het begon met één blog, het werden er gaandeweg zeven en uiteindelijk heb ik er weer één overgehouden. Wat ben ik blij en dankbaar dat ik al deze jaren (op al mijn blogs) in alle vrijheid heb kunnen getuigen van mijn Heer en Heiland. Ook ben ik dankbaar voor alle boekrecensies die ik heb mogen schrijven, interviews die ik heb kunnen publiceren, levenservaringen die ik heb kunnen delen omtrent ons gezin, ons huwelijk en mijn eigen geestelijke groei en allerlei dingen rondom mijn blogs via de sociale media heb kunnen coördineren. Ik hoop de komende jaren door te kunnen gaan met bloggen en natuurlijk hoop ik dat jullie als bloglezers mee blijven lezen!



Reacties

  1. 10 jaar Wendy, dat is nogal wat, zeker in de wereld van sociale media. Ik heb veel van je blog posts met plezier gelezen en dat doe ik nog natuurlijk :) 1 of 7 blogs, als je maar blijft schrijven! Veel inspiratie toegewenst in 2020.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En naast al je eigen blogs, heb je je zusje ook geïnspireerd om te gaan bloggen. Fijn dat je weer beter vindbaar bent op de sociale media ;-) Veel blogplezier en zegen op je blog gewenst in het nieuwe jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met deze 10 jaar en op naar de volgende tien!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.