28 juni 2012

Verlangen




Nee, Vader,
ik ben niet levensmoe
lijd niet ondraaglijk
ben niet ongeneeslijk ziek
lijd geen honger
ben niet depressief
leef niet in een oorlogsgebied
word niet vervolgd

Ik wens juist nog zoveel
zit vol plannen en ideeën
gedachten en dromen

maar toch
steeds vaker
verlang ik ernaar
om Uw Zoon te ontmoeten
me naar Hem uit te strekken
Hem te zien
te aanbidden
 te omhelzen
te bedanken
voor wat Hij heeft gedaan
voor wat Hij doet
en nog zal doen


Hoelang nog Vader
alleen U weet het.
Help mij maar 
geduldig te zijn
te wachten
en vol verlangen
te blijven uitzien
naar Hem

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht! Weet je ook wie het gemaakt heeft?
    Wat een mooie blog heb je, ik kijk er vaak eventjes op en wordt erdoor bemoedigd dat er gelukkig nog zoveel mensen zijn die de Here Jezus na willen volgen.
    Gr., Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Jannet, wat bemoedigend te horen dat je het mooi vindt. Ik heb het gedicht vanmorgen zelf geschreven ;)

      Verwijderen
  2. Mooi, Wendy! Een beter verlangen kan een mens niet hebben. Op een Dag is het zover. Ik kan niet wachten..
    Tot die Dag, een dagelijks ontmoeten met Hem. Zegen! -hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Wendy, wat een prachtig gedicht! Een herkenbaar verlangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar dat verlangen, typisch menselijk en zeker ook als blijk van dankbaarheid naar dit aardse leven toe om nog veel andere dingen ook graag te willen doen en meemaken, maar het verlangen naar de Meester is de basis onder al je geluk. Een mooi stukje tekst...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kort en krachtig verwoord, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Heb je opmerkingen of aanvullingen? Laat gerust een reactie achter!
Je reactie wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

AddThis