Een vrouw naar Gods hart - Elizabeth George - recensie

Het boek 'Een vrouw naar Gods hart', van Elizabeth George is - afgezien van de Bijbel en het pas genoemde boek van Fern Nichols - het boek waar ik het meest uit geleerd heb in mijn leven tot nu toe. Het boek beschrijft Gods volgorde van prioriteiten en maakt het nemen van dagelijkse beslissingen makkelijker en eenvoudiger. Elizabeth zegt in haar boek dat 'het echt werkt' en ik moet zeggen het is werkelijk waar. Uiteindelijk is het God natuurlijk die dit in mij heeft uitgewerkt maar het boek is mij hierbij tot hulp geweest. God heeft mij door dit boek heen heel duidelijk laten zien wat mijn belangrijkste plichten zijn en mijn belangrijkste werk is. Samengevat is het dit:
  1. Het liefhebben van God en Hem van ganser harte volgen.
  2. Het liefhebben, helpen en dienen van mijn man.
  3. Het liefhebben en onderwijzen van onze twee dochters en twee zonen.
  4. Het liefhebben en verzorgen van mijn huis om mijn gezin zo te voorzien van een goede kwaliteit van leven.
  5. Het ontwikkelen van mezelf, mijn geestelijke groei.
  6. Het liefhebben en dienen van Gods kinderen.
De keuzes die we maken, zijn bepalend voor de prioriteiten die we in praktijk brengen.

Ik raad het boek van harte aan, aan alle vrouwen die het nog niet gelezen hebben. Voor de mannen onder ons is er het boek 'Een man naar Gods hart' van Jim George.

Titel: Een vrouw naar Gods hart
Schrijfster: Elizabeth George
ISBN:9789077669068
Prijs: €17,95 

(In 2023 schreef ik dit artikel over dit boek).

Reacties