Nieuwe Facebookgroep 'christelijk opvoeden voor grootouders'

 


Toen ik in 2012 de groep ‘christelijk opvoeden’ heb opgestart, had ik nooit gedacht dat die groep bijna tien jaar later ruim 14.000 leden zou hebben. Wat geweldig om elkaar op deze manier te kunnen ondersteunen en bemoedigen en dat er steeds meer ouders betrokken raken.

Onze vier kinderen waren destijds nog pubers toen ik die groep startte en ik vond het fijn om een groep mensen om mij heen te hebben om ervaringen te kunnen uitwisselen. Zoals jullie weten heb ik het beheer enige tijd geleden overgedragen aan anderen.

Sinds eind 2020 zijn onze kinderen allemaal het huis uit en allemaal gelukkig (getrouwd) met hun partner. Maar nu dient zich een volgende fase aan in ons leven: grootouderschap. Aan het einde van het jaar hopen wij D.V. voor het eerst opa en oma te worden. Onze oudste dochter en haar man verwachten hun eerste kindje.

Ik merk dat dit  weer hele andere vragen oproept dan het moment dat wij zelf ouders werden en ik zou hierover graag van gedachten willen wisselen met andere grootouders.

Het lijkt mij daarom een prachtig idee om de groep ‘christelijk opvoeden voor grootouders’ te starten waar we met alle vragen, ideeën en zorgen die we hebben bij elkaar terecht kunnen.

Je bent welkom in de groep 'christelijk opvoeden voor grootouders'. *

*Jammer genoeg moet ik meedelen dat het initiatief dat ik een tijdje geleden ben gestart voor opa’s en oma’s niet verder zal gaan in de aparte groep die ik hiervoor heb gemaakt. Er wordt helaas door niemand gereageerd op vragen (op één enkeling na), mensen stellen zich (bijna) niet voor en stellen zelf ook geen vragen. Mijn voorstel is om gewoon in déze bestaande groep voor christelijk opvoeden in de toekomst wat meer aandacht aan de grootouders te schenken en eventuele vragen in deze groep te stellen.

 

Reacties

  1. Wendy, van harte gefeliciteerd (had ik al gedaan) met jullie grootouderschap en ja... weer een nieuwe gelegenheid om een groep te starten. Succes! Haha, misschien moet ik eens een tante blog beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.