Korte update over mijn kinderboek over Drie



In september 2020 ben ik begonnen met het schrijven van een nieuw kinderboek. Het gaat over de gebeurtenissen die zich in de Tweede Wereldoorlog afspeelden in het buurtschap Drie bij Ermelo. Op de website van mijn man is een kort verslag te vinden van dit drama dat zich in onze familie heeft afgespeeld.

In begrijpelijke taal probeer ik voor kinderen van 9-12 jaar deze geschiedenis uit te leggen. Twee jongens die elkaar hebben ontmoet op de natuurcamping op Drie raken bevriend en beleven allerlei avonturen in het bos dat zich rondom de camping bevindt. Gaandeweg komen ze steeds meer te weten over wat er gebeurd is op Drie in de genoemde oorlogsjaren.

Inmiddels heb ik twaalf hoofdstukken geschreven en ben op zo'n driekwart van het boek. Het is boeiend om ermee bezig te zijn, ook omdat ik steeds meer dingen tegenkom die ik zelf nog niet wist. Leerzaam voor mijzelf dus ook. Ik hoop het boek over een paar maanden af te ronden en op zoek te gaan naar een uitgever. Wordt vervolgd...


Reacties

  1. Wat leuk dat je weer met een kinderboek bezig bent, en dan nog wel gebaseerd op een waargebeurd verhaal! Heel veel succes en wijsheid toegewenst. Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu ik in de buurt kom waar jouw boek afspeelt, gaat het meer leven en word ik echt nieuwgierig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.