Je kunt altijd weer opnieuw beginnen


Ook na ruim 26 jaar huwelijk, kun je nog heel makkelijk dezelfde soort fouten maken als wanneer je net getrouwd bent. Afgelopen week bleek dat maar weer eens. Mijn man had een drukke week met een tweedaagse cursus en allerlei andere activiteiten die veelal op de avond plaatsvonden. Hoewel het allemaal 'interessante' dingen waren, slaat naar verloop van tijd bij hem de vermoeidheid toe omdat hij tussendoor nauwelijks tijd heeft om even op adem te komen. Dit komt natuurlijk mede omdat hij hooggevoelig is, maar ook omdat er soms gewoon te veel 'moet' in een week. Veel mensen willen nog even een gezellige afsluiting plannen van het een of ander of er is ineens een vergadering waar hij echt bij moet zijn en die dan ook nog enorm uitloopt.
Gelukkig volgde er op de drukke periode een aantal dagen rust maar voordat die rust ook echt voelbaar is, verstrijken er vaak weer een paar dagen. Het kost mij altijd moeite om niet gelijk weer met dingen aan te komen die ik zelf graag wil, terwijl mijn man amper is bijgekomen van de drukke werkweek. En ja.. ik viel weer in een bekende fout.

Onlangs opperde hij namelijk om eens al het oude hout en planken in de garage op te ruimen. Ik werd gelijk enthousiast en stelde voor om dan ook gelijk het oud ijzer te verwijderen, spullen te verkopen op Marktplaats en de hele garage schoon te maken. Ik wilde zelfs zijn gereedschapskisten uitzoeken en schoonmaken. Ik word zo blij van opruimen en uitzoeken dat ik hierin nogal eens doorsla. Gelukkig betrapte ik mijzelf erop dat ik (weer) té hard ging en we hebben besloten het in eerste instantie bij 'het hout' te houden. Elke keer een stukje van de garage levert uiteindelijk ook een lege en schone garage op ;)

Dit is natuurlijk maar een voorbeeld maar zo zijn er meer dingen die geregeld terugkomen. Het is altijd weer een kunst om eerst na te denken voor je - impulsief - reageert. Gelukkig gaat het al veel beter dan vroeger maar af en toe gaat het nog weer eens mis. Ik ben blij dat we allebei vergevingsgezind zijn en altijd weer moeite ervoor doen om fouten toe te geven en gewoon weer opnieuw te beginnen.

Reacties