Blogboek - Tips & Inspiratie voor meer blog- en vlogplezier - Kelly Deriemaeker - recensie

'Velen voelen zich geroepen om een blog te beginnen, weinigen houden het langer dan enkele maanden vol. Of je nu plannen hebt om jouw droomblog uit de grond te stampen of vindt dat jouw blog een flinke boost kan gebruiken: het Blogboek bundelt alle kennis die longtime blogster Kelly Deriemaeker de afgelopen veertien jaar verzamelde, en laat je achter met een hoop inspiratie, tips en tricks van andere succesvolle bloggers, frisse ideeën en vooral veel goesting om zelf aan de slag te gaan.'

De afgelopen tijd heb ik een heel aantal boeken gelezen over bloggen, maar het 'Blogboek' van Kelly Deriemaeker springt er wat mij betreft uit. De herziene versie van dit praktische blogboek is een geweldig naslagwerk voor iedere blogger! De schrijfster heeft erg haar best gedaan om nog meer nieuwe hoofdstukken, interviews en ideeën toe te voegen.

Het boek is ingedeeld in een aantal categorieën en dit is op zo'n manier gedaan dat het niet uitmaakt hoe je het boek leest. Je kunt overal invallen en verder lezen en met vragen kun je zelfs bij de schrijfster terecht via haar e-mailadres dat in het boek genoemd wordt.
De hoofdstukken zijn afwisselend en zitten boordevol inspiratie. Zo noemt Deriemaeker bijvoorbeeld 19 redenen om vandaag nog een blog te beginnen en legt ze uit wat een blog een blog maakt. Ook legt ze uit hoe je persoonlijkheid in je blog steekt en zet ze je aan het denken over onderwerpen waarover jij schrijven wilt. Daarnaast geeft ze advies over het maken van goede foto's, je tijdsindeling m.b.t. het bloggen, je 'about me' pagina, het overwinnen van een blogdip en hoe het zit met copyright op afbeeldingen. Ze besteedt verder nog aandacht in het boek aan vloggen en geld verdienen met je blog en er komen experts aan het woord die hun ultieme blogtips geven. Kortom, het boek staat boordevol tips waar je direct mee aan de slag kunt.


Het taalgebruik is af en toe humoristisch maar dat komt in dit geval omdat veel uitdrukkingen uit België komen en bij ons niet of minder bekend zijn. Een klein minpuntje van het boek is dat er soms wat woorden in voor komen die ik als christen niet gekozen zou hebben. Desondanks is het boek zeer de moeite waard voor bloggers en vloggers.


Titel: Blogboek
Schrijfster: Kelly Deriemaeker
Illustrator: Leen de Pelseneer
Uitgeverij: Vrijdag
Uitvoering: Paperback
Prijs: € 24,95

Reacties

  1. De blogtip op het einde pas ik toe. s'Ochtends begin ik met een boterham en een paar blogs van anderen, waar ik dan ook op reageer. Deze was interessant. Dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zit je te broeden op een nieuwe blog Wendy? Haha, je houdt het goed vol vind ik. Zelf is het 11 jaar geleden dat ik met bloggen begon, een eeuwigheid in de digitale wereld :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik ben niet aan het broeden :) Dit boek heb ik gewoon gelezen omdat er zo veel leuke en handige tips instaan. Zelfs na 11 jaar bloggen kun je er nog wat leren.

      Verwijderen
  3. Wendy, dank je wel! Is het ook als E-book te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor. Dat kost €14,99 zag ik. Als je op de link klikt hierboven kun je ook kiezen voor het E-book.

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.