Maart - een maand vol met uitdagingen

Eind februari kreeg ik al in de gaten dat de maand maart een maand vol met uitdagingen zou worden voor ons gezin en voor familieleden in onze directe omgeving.

Op 2 maart begon het gelijk met een grote uitdaging voor onze jongste zoon. Hij had hard geleerd voor zijn theorie-examen voor zijn rijbewijs en vol goede moed gingen we samen naar Leusden. Tegen alle verwachtingen in (hij was thuis namelijk nog voor geen enkel proefexamen geslaagd) haalde hij zijn theorie in één keer. Geweldig fijn voor hem. Nu kan hij zijn praktijklessen ook gaan inplannen omdat hij graag deze zomer zijn rijbewijs wil gaan halen i.v.m. zijn vervolgstudie eind augustus.
Voor mij persoonlijk was deze dag ook weer een overwinning want ik moest natuurlijk de snelweg op. Ik kan het prima en ging allemaal goed, maar het léuk vinden, nee.. dat zal wel nooit komen denk ik.

Op 5 maart is onze jongste zoon begonnen met het trainen voor de Vierdaagse. Hij wil met een vriend samen de 50 km gaan lopen in Nijmegen. De eerste dag was lang en zwaar maar ze hebben er samen ook erg van genoten. Er zullen ongetwijfeld nog meer trainingsdagen volgen maar ondanks de uitdaging, ziet hij er erg naar uit.

Op 6 maart is onze oudste zoon begonnen met zijn nieuwe baan als hovenier. Hij mocht komen werken bij het bedrijf waar hij ook al lange tijd stage had gelopen en is erg blij dat hij hier kan gaan werken aan zijn toekomst. Hij is er erg blij mee!

Op 6 maart moesten we helaas ook een moeilijke beslissing nemen. We hebben deze dag onze lieve, trouwe labrador moeten laten inslapen. Het is niet echt een uitdaging te noemen maar het was wel een flinke hobbel die we moesten nemen met elkaar. En wat missen we dat lieve beest...

Op 9 maart mocht ik naar de tandarts. Nu was er op zich niets bijzonders aan de hand en ik hoefde alleen maar een klein gaatje te laten vullen (na 10 jaar niets gehad te hebben) maar echt leuk vind ik de tandarts niet. Maar goed... ook kleine dingen kunnen soms grote uitdagingen zijn ;)

Op 17 maart hadden we een afspraak bij een fokker van Vizsla's in Emst. We zijn ons aan het oriënteren om te kijken wat voor hond we eventueel weer zouden willen. Het ziet ernaar uit dat we in aanmerking komen voor een pup maar helemaal zeker is alles nog niet. Mocht het doorgaan, dan zal ik hier onderhand meer over schrijven. Een pup opvoeden zal een echte uitdaging worden maar we vinden het als gezin ook wel erg leuk.

Op 19 maart liep mijn man Bram opnieuw een marathon. Het was al zijn derde maar toch... het blijft best zwaar. De trainingen zijn allemaal goed verlopen, hoewel het best wel pittig was om in weer en wind te lopen maar hij heeft het opnieuw gered. Ik ben reuze trots op hem!

Op 20 maart heb ik mijn nieuwe kinderboek 'Het Raadsel van de Bosvrienden' gepubliceerd. Het is nog niet helemaal klaar maar ik hoop er de komende week meer aandacht aan te besteden op een van mijn blogs.

Op 21 maart werden we blij verrast. Deze dag was niet zozeer een uitdaging maar wel een grote verrassing. Onze oudste dochter Anne is namelijk ten huwelijk gevraagd door haar vriend. We zijn erg blij met dit mooie nieuws. Voor henzelf wordt het natuurlijk wel een spannende periode. Ze zullen veel moeten gaan regelen en plannen. Erg leuk.

Onze jongste zoon had op donderdag 23 maart zijn laatste toetsperiode van het VWO erop zitten. Het is nu afwachten wat de cijfers worden de komende week. Hij zal zich de komende weken moeten gaan voorbereiden op de centrale examens in mei en dat zal hem best wat moeite gaan kosten want hij heeft een pittig vakkenpakket. Hij werkt er hard voor en we hebben er vertrouwen in dat hij het gaat redden.

Nu heb ik natuurlijk zomaar wat gebeurtenissen uit het gezin genoemd maar ook buiten het gezin zijn er de nodige dingen die spannend zijn de komende tijd. Familieleden krijgen uitslagen van onderzoeken en operaties worden ingepland. Ook ben ik zeer benieuwd wat voor kabinet we krijgen in Nederland en hoe dat zich allemaal ontwikkelen zal. Gelukkig mogen we in alles vertrouwen op onze Hemelse Vader. Hij heeft alles in Zijn hand en hij weet van onze uitdagingen, moeilijkheden en onze dankbaarheid. Onlangs schreef ik er een gedicht over.


Reacties

  1. Jou en je gezin kennende zal april ook weer vol zitten met uitdagingen! Leuk dat je dit deelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In 1 keer slagen voor je theorie-examen is een heerlijk gevoel ik had precies het zelfde. Geen een keer een proefexamen gehaald en op mijn examen gelukkig wel! Ik had mijn praktijk examen ook in 1 keer gehaald en dat is zo heerlijk, mede dankzij mijn autorijschool die mij goed geholpen heeft!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.