Gebeden op papier zetten

'Een goede manier om te leren gericht te bidden is je gebeden uit te schrijven en ze aan God voor te lezen. Veel mensen ontdekken dat ze zich beter kunnen concentreren als ze pen en papier gebruiken en hun gedachten structuur geven. Ik doe dit nu al een aantal jaren en ik merk dat het me op verschillende manier helpt. Het dwingt me gericht te bidden; vage algemeenheden staan niet goed op papier. Het zorgt ervoor dat mijn gedachten niet afdwalen. En het helpt me te zien wanneer God gebeden verhoort.
Aan het einde van ieder maand lees ik mijn gebedsdagboek door om te zien waar God wonderbaarlijke dingen heeft gedaan. Telkens wanneer mijn geloof zwak is, sla ik mijn dagboek open en zie ik het bewijs dat God mijn gebeden verhoort. Als ik in januari een aantal verhoringen van specifieke gebeden kan noemen, ben ik  in februari eerder geneigd op God te vertrouwen.
Ik schrijf mijn gebeden iedere dag uit; ik ben niet in staat geweest op een andere wijzen in mijn gebedsleven te groeien. Experimenteer en kijk wat voor jou het beste werkt. Probeer eerst eens eenmaal per week je gebeden uit te schrijven. Als het je helpt, doe het dan vaker. Als het voor jou een belemmering vormt en je voelt je er ongemakkelijk bij, zoek dan een andere manier die voor jou meer effect heeft. Hoe je het echter ook doet, bid op de manier van Jezus: in afzondering, oprecht en gericht.
Denk eraan dat Gods overwinnende kracht door het gebed in actie komt. Hij is in jou en je noden geïnteresseerd. Hij is in staat in iedere nood te voorzien en heeft je uitgenodigd te bidden. Zijn Zoon Jezus, de gebedsdeskundige, heeft instructies gegeven, zodat je precies weet hoe je moet bidden.
Als je wilt dat het wonder van gebed in jouw leven begint te werken, hoef je maar één ding te doen. Je moet bidden.
Ik kan schrijven over gebed, je kunt erover lezen en je kunt zelfs mijn boek aan een vriend lenen. Maar vroeg of laat zul je moeten bidden. Dan en alleen dan zal voor jou het avontuur beginnen dat geloof heet.'

Bill Hybels


Reacties

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.