Inspiratie genoeg voor een nieuw boek

Er gebeurt van alles hier in het bos op de Veluwe maar helaas kan ik niet alles vastleggen met mijn fototoestel. Afgelopen week heb ik zeker drie roofvogels laag over mij heen zien vliegen, maar voordat ik mijn fototoestel heb gepakt, zijn ze er alweer vandoor.
Ook zagen mijn man en ik tijdens een wandeling plotseling drie enorme edelherten oversteken. In eerste instantie dacht ik dat er paarden uit het bos kwamen lopen maar het bleken herten te zijn. Heel rustig staken ze de weg over zo'n 50 meter voor ons. We keken onze ogen uit...

Deze foto is helaas niet van mijzelf
maar het zag er ongeveer zo uit...

Ook hier lukte het niet om foto's te maken. Voor je goed en wel scherp hebt gesteld, zijn ze er alweer vandoor. Het jammere is ook dat je meer bezig bent met het 'vastleggen' van het moment dan dat je geniet van het moment. De volgende keer ga ik gewoon rustig kijken en genieten.

Het hardlopen in het bos is overigens heerlijk. Langzaam bouw ik de kilometers op en ook de snelheid waarmee ik loop gaat omhoog. Met mijn hardloophorloge houd ik de tijd en afstand bij en het is erg leuk om zo vele kilometers af te leggen in de prachtige bossen. Ook als het regent ga ik gewoon!

In 2013 heb ik een kinderboek geschreven dat gaat over het bos. 'Het Geheim van de Bosvrienden' is nog steeds te koop via deze link. Intussen ben ik al volop bezig met het uitwerken van ideeën voor mijn nieuwe kinderboek waar ik afgelopen week mee ben begonnen. Ik kan alvast verklappen dat het een vervolg zal worden op het eerste deel.
Toen ik een site zag over een christelijk kinderkamp in een bos, kreeg ik leuke ideeën. Heerlijk om te genieten van kampvuren en speurtochten! Ondanks de 'trieste' winter heb ik inspiratie genoeg.

Een volgende keer hoop ik weer foto's van mijzelf te plaatsen.


Reacties