Onderzoek naar thuisblijfouders

Zo’n twee jaar geleden heb ik contact gehad met Saskia Roskam. Zij is destijds een onderzoek begonnen naar de waarde van de thuisblijfouder. Dit onderzoek is indertijd nooit gepubliceerd ook al had zij alle statistieken binnen. Dit komt omdat het bedrijf waarvoor ze het onderzoek uitvoerde besloot om er toch niet mee door te gaan. Dit was natuurlijk erg jammer want het was een belangrijk onderzoek waar zij veel tijd en energie in gestoken had.

Graag wil ik nogmaals iets vertellen over dit onderzoek naar thuisblijfouders: 

Voor een groot bedrijf is Saskia, samen met anderen, bezig met een grootschalig onderzoek naar de tijdsbesteding van thuisblijfmoeders en -vaders. Ze vertrekken daarbij vanuit de gedachte dat thuisblijfouder zijn vergelijkbaar is met het runnen van een eigen zaak. Je krijgt geen ziekteverlof, iedere dag werk je overuren, je bent alles en iedereen tegelijkertijd: kok, chauffeur, onderwijs-assistent, schoonmaakster, boekhouder, etc... 

Een aantal Amerikaanse studies bekeken reeds wat een moeder zou verdienen als ze in al die rollen een aangepast salaris krijgt. Zij zijn nu een soortgelijk onderzoek aan het opzetten om te kijken hoe ze de waarde van de huisvrouw in Nederland en Vlaanderen zouden kunnen uitdrukken. De resultaten van dat onderzoek plaatsen ze in een infographic.

Wil jij ook meedoen aan dit onderzoek? Je zou Saskia er erg mee helpen. De survey kan via de volgende link ingevuld worden: http://tinyurl.com/ph2vovf *

Wil jij de survey ook verspreiden onder andere 'managers van het gezin', deel deze enquête dan via social media en/of met andere thuisblijfouders die je persoonlijk kent.

Mocht je vragen of opmerkingen hebben, neem dan graag contact met mij op. Ik kan je vraag dan voorleggen aan Saskia.

* dit onderzoek is inmiddels gesloten en afgerond

Reacties

  1. tja.. als ik dit in zou vullen zou ik terug moeten duiken in de tijd.
    Ik ben thuisblijfmoeder geweest en heb jaren voor ons gezin gezorgd.
    Dat heeft inderdaad heel wat voeten in aarde.
    Ik heb nooit het idee gehad dat ik een carrière miste... in tegendeel. Ik heb de mooiste carrière gemaakt die er maar is. Nog steeds trouwens met al die kinderen en kleinkinderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.