Je Bijbel ontdekken - leidraad voor tienerjongens en tienermeisjes - Jim en Elizabeth George - recensies

Onlangs zijn er bij Grace Publishing House weer twee nieuwe boekjes verschenen van Jim en Elizabeth George. Van beide ontving ik een recensie-exemplaar om jullie enthousiast te maken voor deze prachtige uitgaven! Bovendien mag ik van elk van de boekjes één exemplaar weggeven namens de uitgever. (Onderaan dit bericht vind je hier meer informatie over).

Graag deel ik eerst wat meer informatie over de boekjes zelf. De boekjes bevatten allebei tien hoofdstukken maar de indeling en inhoud van de hoofdstukken is echter wel anders. Ook de vormgeving is natuurlijk in het jongensboek nét iets anders dan in het meisjesboek. De hoofdstukjes beginnen met een praktische inleiding, gevolgd door een aantal vragen die passen bij het onderwerp. De boekjes zijn erg geschikt om in te schrijven en eigen aantekeningen in te maken. De hoofdstukjes sluiten af met een praktische toepassing en bevatten tips en hier en daar korte gebeden.
De boekjes zijn als dagboekje te gebruiken, hoewel je dan vermoedelijk wel meerdere dagen over één hoofdstukje doet. Je zou ook als ouder het boekje samen met je tienerzoon of -dochter kunnen bespreken. Lees ook eens de onderstaande informatie over de boekjes.

Je Bijbel ontdekken - leidraad voor een tienermeisje -
Ontdek hoeveel God van jou houdt en om jou geeft!
De Bijbel is Gods boodschap aan jou. Je leest er alles in wat God jou wil laten weten – over omgaan met je familie, goede vriendinnen vinden, trouw je huiswerk maken, en nog veel meer. Daarom is het goed om de Bijbel tot je persoonlijke gids te maken bij alles wat je doet. In dit boekje leer je:
  • hoe je de Bijbel beter kunt lezen en begrijpen;
  • hoe de Bijbel jou kan helpen om een meisje naar Gods hart te worden;
  • hoe de Bijbel antwoorden geeft als je vragen en problemen hebt.
De Bijbel is het geweldigste boek dat je ooit zult lezen. Ontdek wat Gods Woord zegt en hoe het je echt iedere dag kan helpen.

Voorbeeld van de inhoud

Elizabeth George is de schrijfster van o.a. 'Een vrouw naar Gods hart' en 'Een jonge vrouw naar Gods hart'. Elizabeth heeft lesgegeven aan leerlingen van de basisschool en het voortgezet onderwijs, en tegenwoordig spreekt ze op bijeenkomsten voor christenvrouwen over de hele wereld.

Paperback, 144 pag., € 9.95
ISBN: 9789077669990

Ontdek het grootste avonturenboek aller tijden!
De Bijbel is een geweldig boek! Het belangrijkste boek dat je ooit zult lezen. Waarom is de Bijbel anders dan alle andere boeken? Omdat hij door God geschreven is. Door alle verhalen en lessen in de Bijbel vertelt God jou hoe Hij wil dat je leeft. Misschien denk je dat de Bijbel ingewikkeld en moeilijk te lezen is. Dan is dit boekje speciaal voor jou. Je zult:

  • op ontdekkingsreis gaan om de Bijbel te leren begrijpen
  • leren hoe je de vele schatten in de Bijbel kunt ontdekken
  • zien dat wat God zegt jou wijzer en sterker maakt
Er is veel wat God jou wil vertellen – duik erin en ontdek wat Hij zegt!


Voorbeeld van hoofdstuk 5
Jim George is de auteur van o.a. 'Een man naar Gods hart' en 'Een jonge man naar Gods hart'. Hij is afgestudeerd aan Talbot Theological Seminary en is vijfentwintig jaar voorganger geweest. Ook maakte hij tien jaar lang deel uit van de staf van The Master’s Seminary. Jim en zijn vrouw, Elizabeth, hebben twee getrouwde dochters en enkele kleinkinderen.

Paperback, 144 pag., € 9.95
ISBN: 9789077669976

Wil jij ook kans maken op één van deze boekjes? Stuur dan uiterlijk maandag 15 juni een mail naar info@wendyborn.nl. Vermeld in deze mail:

  • welk van de twee boekjes je graag wilt hebben. (Als je dit niet vermeldt, kun je helaas niet meedoen).
  • Je adresgegevens. (Grace Publishing House kan het boekje dan naar je toesturen als je gewonnen hebt).
Op dinsdag 16 juni stuur ik een mail naar de winnaars en maak ik de uitslag op dit weblog bekend. 

Let op: Binnenkort verschijnen ook 'Je Bijbel ontdekken voor een jonge vrouw' en 'Je Bijbel ontdekken voor een jonge man'. Graag breng ik t.z.t. ook deze boeken onder jullie aandacht op één van mijn weblogs. Je kunt dit in de gaten houden via www.wendyborn.nl

Inmiddels zijn de winnaars bekend:

Het boekje voor de tienerjongen van Jim George is gewonnen door: Savita den Heijer.
Het boekje voor het tienermeisje van Elizabeth George is gewonnen door: Nelleke de With.

Van harte gefeliciteerd. De boeken worden naar jullie toegestuurd!

Reacties

  1. Hallo Wendy,
    Leuk dat je een recensie over deze boeken geeft. Als vrijwilligster van een evangelische boektiek had ik ze al even door gebladerd. De vraag die toen bij me op kwam is welke tieners worden er bedoeld. Wat idee heb jij daar over.
    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ineke, als ik het zo inschat, denk ik dat het geschikt is voor tieners van 12/13 tot 15/16 jaar. Het hangt natuurlijk altijd wel een beetje van de tiener zelf af dus ik kan het niet helemaal goed bepalen.

      Verwijderen
    2. Bedankt Wendy, dat was mijn idee ook, dus voor de jongere tiener ;)

      Verwijderen
  2. Hallo Wendy,
    Wat een leuke actie! Ik vind Elizabeth een goede schrijfster en doe graag mee voor mijn tienerdochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik doe ook mee! Voor het meidenboekje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur je nog even een mailtje Lisanne?

      Verwijderen
    2. Hoi Wendy,
      Ik stuur je mijn adresgegevens wel als blijkt dat ik gewonnen heb ;-) anders was het voor niets. Groetjes!

      Verwijderen
    3. Ik snap je reactie Lisanne. Maar je moet toch echt even een mail sturen om mee te kunnen loten. Dat doen de anderen ook allemaal ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.