Elke dag een geschenk - Ellen Banks Elwell (GIVE AWAY) - recensie


Elke dag is een geschenk uit Gods hand. Elke dag wil Hij ons ook een geschenk uit Zijn Woord geven.

In 2014 had ik in december al aangekondigd dat ik opnieuw een dagboekje mag weggeven namens Grace Publishing House.

Deze keer gaat het om het dagboekje van Ellen Banks Elwell met de titel 'Elke dag een geschenk'.

Nu ik er zelf een maand lang in gelezen heb, kan ik eerlijk zeggen dat dit een prachtig dagboekje is.
De dag begint met een paar korte Bijbelverzen gevolgd door een korte, praktische toelichting. De stukjes worden afgesloten met een kort gebed.
Qua vormgeving lijkt het boekje erg op de dagboekjes van Elizabeth George. Het is gebonden, heeft 400 pagina's en een leeslint. Om een kleine indruk te krijgen van de inhoud, deel ik het stukje van 22 januari:

De Heer opende Lydia's hart, zodat zij acht gaf op wat door Paulus gesproken werd. En (...) zij drong er bij ons op aan: Als u van oordeel bent dat ik trouw ben aan de Heere, kom dan in mijn huis en blijf er. En zij drong er sterk bij ons op aan.
Handelingen 16:14-15

Misschien heb je weleens de gastvrijheid genoten van vrienden of familieleden die jou met warmte en vrijgevigheid in hun hart of huis verwelkomden. Als wij een dergelijke gastvrijheid hebben ervaren, willen wij die zelf ook betonen aan andere mensen. Gastvrijheid heeft de mogelijkheid in zich om zowel de gast als de gastheer te zegenen. Gasten kunnen verfrist worden, terwijl mensen die gastvrijheid betonen het voorrecht hebben om te zien hoe iemand anders versterkt wordt.
Als mensen gastvrij voor je zijn geweest, vergeet dan niet om hen te bedanken door middel van een briefje, een telefoontje of een e-mail. Als jij mensen kent die opgemonterd zouden worden door jouw gastvrijheid, vraag hen dan op de koffie of stel voor om samen een wandeling te maken. Het is een zegen om een gast te zijn, maar het is ook een zegen om een gast te ontvangen.


Elke dag een geschenk is een dagboekje met korte, praktische, frisse en bemoedigende overdenkingen. Overdenkingen die je dichter tot God en Zijn Woord brengen, die je doen groeien in je dagelijkse wandel met Christus, en je telkens opnieuw herinneren aan Gods liefde en trouw.

ELLEN BANKS ELWELL is afgestudeerd aan het Moody Bible Institute en het American Conservatory of Music. Zij en haar man Jim wonen sinds hun trouwen (1974) in Wheaton, Illinois. Ze hebben drie kinderen en twee kleinkinderen.

Van dit prachtige dagboekje mag ik één exemplaar weggeven! Laat onder dit blogbericht een reactie achter en vermeld daarbij je naam wanneer je anoniem reageert. Let op: Je kunt reageren t/m vrijdag 6 februari 20.00 uur.
Op zaterdag 7 februari maak ik de winnares bekend op dit weblog, dus vergeet niet nog eens terug te komen om te kijken of je misschien gewonnen hebt. 

Inmiddels is de winnares bekend!
Het dagboek ‘Elke dag een geschenk’ is gewonnen door Franciska (reactie 3 februari). Gefeliciteerd!


Reacties

  1. Dit is een mooi dagboekstukje, ik zou hier graag meer in lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik doe graag mee met deze winactie! Groetjes Tabitha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit lijkt me een mooi, maar ook praktisch dagboekje dus ik zou het graag willen ontvangen (mee willen loten) Gods zegen bij al je (schrijf)werk toegewenst.
    Thea Freeke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze zou ik graag ontvangen om voor het dagelijks manna!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou je nog even je naam willen vermelden bij deze reactie? Dank je wel!

      Verwijderen
  5. Prachtige manier om dichter tot God en Zijn Woord te komen! Daar verlang ik zo naar, maar het schiet er zo vaak bij in...dit dagboekje kan me hierbij helpen, dus ik doe graag mee met het 'verloten'. Céline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou graag meedoen, het lijkt mij een heel mooi dagboekje.

    groetjes Talitha van helden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou heel graag meedoen!
    Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een mooi dagboek!
    groet,
    Franciska

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van harte gefeliciteerd Franciska! Je hebt het dagboekje gewonnen!
      Wil je even je gegevens naar mij mailen, dan wordt het dagboekje binnenkort jouw kant op gestuurd.

      Verwijderen
  9. Dag! Wat mooi, ik doe ook graag mee..!!
    Hartelijke groet, AnneR

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben nog op zoek naar een dagboekje voor m'n eigen stille tijd, dus ik doe graag mee.
    Hartelijke groet,
    Petra C

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh dat boekje heb ik zien liggen inderdaad, het is een prachtig boekje. Wat lief dat je dat weg mag geven. ben benieuwd wie de gelukkige wordt deze keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik wil graag meedoen aan deze give away.
    Ben dol op boeken en ik hoop dat ik dit prachtige boek zal `winnen`.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dat zou ik graag eens willen lezen.
    gosien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat lijkt me een mooi boekje, ik ding graag mee. Groet, Jacoline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik doe graag mee. Fijn dat er zulke mooie dagboeken zijn om ons als vrouwen van ons gezin toe te rusten om een vrouw naar Gods hart te zijn. Er zullen dan ook wel net zulke mooie lessen in zitten als bij Elisabeth George dus ik zou graag een exemplaar winnen;) Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik doe graag mee! Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik doe ook graag mee! Lijkt me een prachtig boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi boekje. Graag doe ik mee.
    Gabrielle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik doe graag mee! Lijkt me een prachtig boekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik doe ook mee. Als ik hem win, verras ik mijn dochter ermee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lijkt mij een prachtig dagboekje en ik doe dan ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo te lezen aan jouw stukjes een prachtig boekje, ik zou graag meedoen!
    Ilse van Stratum

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ben ik toch net op zoek naar een dagboek! Lijkt me een goed boekje dus doe ik graag mee!
    Martine van Geest

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat lijkt me dat een mooi boekje. Ik zou graag meedoen!! En ik hoop dat je blijft schrijven, ik lees je berichtjes graag. Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lijkt me heel mooi. Ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat leuk zeg! Ik zou ook graag mee willen doen.
    Ik ben sinds kort deze blog aan het volgen en heb er al een aantal tips uit kunnen halen. Heel erg bedankt daarvoor!
    Groetjes AnneM.
    groetjes AnneMm

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik doe ook mee, om het door te geven aan een vriendin die zoekende is naar God.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een leuke winactie! het lijkt me een prachtig dagboek!
    Groetjes, Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooi dagboekje lijkt me dit.
    En ik weet ook al aan wie ik het ga geven, mocht ik het winnen.
    Hartelijke groet,Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een fijn boekje lijkt me dat! Ik doe graag mee!
    Groeten, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ha, ik doe ook mee, ben vandaag jarig, dus....iets winnen zou leuk zijn !
    Groetjes, Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ook ik sluit me aan in de rij, iig bedankt voor het delen van deze recentie!
    Groet, Elsje

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik doe graag mee met deze winactie. Wat leuk dat je deze mag weggeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Voor dagboeken ben ik altijd in. Het klinkt interessant!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Inmiddels is de winnares bekend!
    Het dagboek ‘Elke dag een geschenk’ is gewonnen door Franciska (reactie 3 februari). Gefeliciteerd!
    Wil je even je adresgegevens naar mij mailen Franciska? Dan komt het dagboekje binnenkort naar je toe.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.