Word een echte Bijbelkenner - Winactie


Het aanleren van Bijbelteksten aan kinderen is waardevol! Daarmee geef je ze bagage mee voor hun hele leven. Wij hebben als ouders, verzorgers, maar ook als oudsten, leiders en onderwijzers de belangrijke taak om kinderen hierbij te helpen, zodat het Woord van God een bijzondere plaats zal innemen in hun hart.

Wanneer moet je daar mee beginnen? Hoe geef je dat praktisch vorm? Welke teksten leer je kinderen aan? Hoe maak je kinderen bewust van de waarde die het heeft? Dit zijn een aantal vragen waar je tegenaan kan lopen bij het idee om Bijbelteksten aan te leren.
Speciaal hiervoor heeft Tanneke Dorgelo, in samenwerking met uitgeverij Ark Media, een kleurrijke A3 wandkalender ontwikkeld. Hiermee wordt het aanleren van Bijbelteksten aan kinderen niet alleen handzaam, maar ook heel leuk en interactief. Naast 52 Bijbelteksten bevat deze kalender ook:
  • 13 thema’s (o.a. God is bij je, niet bang zijn, bidden) met elk vier Bijbelteksten, een inleiding, weetjes en een quiz;
  • 52 spelkaarten met de Bijbelteksten en een illustratie (deze vormen samen een uniek kwartetspel);
  • Puntensysteem zodat kinderen iets kunnen winnen bij het leren van teksten;
  • Verwerkingsmateriaal voor verschillende leeftijden;
  • Ansichtkaarten;      
  • Mogelijkheid om kennis online te delen op de Facebookpagina, waar ook unieke filmpjes te zien zijn van Bijbelteksten in gebarentaal.
Word een echte Bijbelkenner biedt de mogelijkheid om in één jaar 52 Bijbelteksten aan te leren. Het is een hele mooie uitgave voor gezinnen, kerken, scholen en organisaties die zich inzetten voor kinderen, gericht op de leeftijd van vier tot elf jaar.

Let op: De wandkalender is voor maar € 9,95 te koop in de webshop maar deze keer geeft Ark Media een exemplaar weg!! Wil je in aanmerking komen voor deze wandkalender, dan kun je een berichtje achterlaten op dit weblog onder dit bericht. (Dus niet in de Facebookgroep die aan dit weblog is gekoppeld). Vermeld in je reactie even je naam en of je mee wilt loten.
Volgende week maandagavond, 10 februari, zal ik loten en wordt de winnaar bekend gemaakt. Houd dit weblog dus in de gaten. De winnaar krijgt van Ark Media het pakketje z.s.m. thuisgestuurd.

Mocht je de kalender niet winnen dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om hem via deze link te kopen. We hopen natuurlijk dat onze kinderen (en misschien jij ook nog wel) echte Bijbelkenners worden!




Reacties

  1. Nou, ik doe graag mee! Leuke give away.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Wendy, ik denk dat je maandag 10 februari bedoeld.
    Ik vind hem wel heel leuk maar ik denk dat het in ons gezin niet helemaal op de plaats is dus ik loot niet mee.
    In de Evangelischeboektiek Levend Water waar ik vrijwilligster ben hebben we hem ook te koop.
    Succes met je weblog

    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor je oplettendheid Ineke. Ik heb het aangepast!

      Verwijderen

  3. Wij doen heel graag mee voor onze 3 jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben hem inmiddels een aantal weken in gebruik en met verbluffend resultaat. De kalender hangt op een houten bord achter de eettafel, dus elke maaltijd komt hij wel een keer langs. Daarnaast schrijf ik de tekst ook op ons acherraam met een speciale raamstift. Leuke tekeningen die bij de tekst passen er bij om makkelijker te onthouden. Als ze m uit hun hoofd kennen mogen ze eten voor de week er op uitkiezen. (een gezonde maaltijd kiezen en mee helpen met koken) Ze vinden t geweldig en doen goed mee. Zelfs als je nu vraagt wat was onze eerste tekst weet de oudste m nog. Bij ons werkt het dus super.
    Leuk dat jullie er een verloten, ik loot natuurlijk niet mee, maar wilde wel onze ervaring er over delen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tinus, wat leuk om te lezen! Ik ben Marketing coordinator bij uitgeverij Ark Media en vind het leuk om ervaringen te horen over de kalender! Zou je jouw ervaring ook op onze website willen plaatsen?
      http://www.arkmedia.nl/dorgelo-tanneke/word-een-echte-bijbelkenner.html
      Er wordt heel goed gereageerd op de kalender. Altijd spannend natuurlijk, want wij kunnen het nog wel leuk vinden maar dat betekent niet automatisch dat de hele markt er ook mee aan de slag wil gaan. Leuk ook om als 'prijs' te geven dat ze het eten uit mogen kiezen!
      Groet,
      Leonie

      Verwijderen
  5. Ooh, dat zou ik prachtig vinden voor onze 3 kids! Ik heb er al een keer in de boekwinkel naar staan kijken..
    Groetjes, Petra
    http://bijbelfeest.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reacties
    1. Anja, jij bent de gelukkig winnaar!

      Verwijderen
    2. Dank je wel! Ik vind het superleuk dat ik gewonnen heb.

      Verwijderen
  7. Graag! Voor mijn gezin, maar ook leuk voor de groepen die ik lesgeef...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, ik doe graag mee. Coby Zomerman

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! Het lijkt me bijzonder mooi en waardevol om dit met onze meisjes te kunnen gaan doen!
    Groet,
    AnneR

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me heel fijn om te gebruiken in mijn gezin; maar ook in andere jonge gezinnen waar ik wat mag/wil betekenen. Hart. groet, helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Elsbeth Fijan, ik heb jouw hier ook maar geplaatst omdat de groep op Facebook op dit moment 'kuren' heeft. Je wilde ook graag meeloten schreef je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar zouden we graag mee aan de slag gaan; ik loot graag mee!

    Groetjes,
    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik loot graag mee. Groeten Yvonne ten Hove Harderwijk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik doe ook graag mee. Erg leuk!
    Gr. Nicoline Kruithof

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marleen Tigchelaar9/2/14 20:53

    Ik doe graag mee bij het verloten. Ik stond ermee in mijn handen op de conferentie Rondom het Kind.. maar er waren zoveel mooie boeken en ideeën dat ik dat ik sudder nog even verder. En nu zie ik deze give-away op feestboek bij Christelijk opvoeden! .. I'm in!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wellicht ligt het aan mij, maar ik heb me al 3x ingeschreven en zie steeds mijn opmerking niet :-) Maar ik wil dus graag meeloten! (Kim van den Akker)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zojuist heeft mijn man de 'trekking' verricht en heeft uit alle namen het briefje met Anja (1) getrokken. Dat wil zeggen dat de eerste Anja die op 4 februari haar reactie heeft geplaatst de winnaar is.
    Anja, zou je je adresgegevens naar mijn willen mailen dan krijg jij het pakketje z.s.m. opgestuurd.

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.