Ochtendgebed

Veel van jullie zullen, net als ik, vandaag de draad in het huishouden weer oppakken na een paar weken vakantie. De kinderen gaan weer naar school en de rommel van de afgelopen periode moet weer weggewerkt en opgeruimd worden. Zie jij er tegenop? Weet je niet waar je beginnen moet?

Vandaag wil ik jullie bemoedigen met deze woorden:

"Begin je dag met de keuze om de de hele dag Gods weg te bewandelen. Bid erom en neem je voor om elk moment van de dag Zijn wil te doen. Ja, dat geldt ook voor de telefoontjes die je liever niet pleegt, de bijeenkomsten die je liever zou overslaan, de maaltijd die je liever niet zou klaarmaken. Mijn 'ochtendgebed' helpt mij om door de dag heen op God gericht te blijven. Het bereidt me erop voor om de uitdagingen die op mijn pad komen met succes onder ogen te zien. En weet je, het helpt je ook om vreugde en vrede te ervaren door de dag heen. Als je je overdag opgejaagd of overbelast voelt, praat dan met God. 
Je zou kunnen zeggen: 'Here God, help me alstublieft om op Uw manier te reageren. Help me om kalm te blijven. Help me om te weten wanneer ik iets moet zeggen en wanneer ik moet luisteren. Help me om te helpen!'.
E. George

Ik wens alle 'managers' vandaag Zijn liefde en geduld toe bij alles wat we vandaag mogen doen in ons huishouden en in ons gezin!

Reacties

  1. Bedankt, ik zat net te zuchten: zal ik beginnen of niet? Toch maar wel doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit hadden we weer even nodig......de ziekenboeg hebben we hier 14 dagen gehad en nu zit de jongste weer thuis....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stukje, ja, zo ervaar ik het ook! Het helpt echt als je de dag zo begint.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig gebed!
    Zó'n eerste morgen na alle "vakantie-drukte" is een verademing.
    Genieten van m'n tijd met God in de stilte van ons huis...even een poosje ongestoord kijken naar de vogeltjes op de voederplank en dan met vernieuwde kracht aan het werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te lezen, dat is ook waar ik aan moest denken, helemaal ook voor dit hele nieuwe jaar.
    Elke dag zo ingesteld te zijn.
    Mooi om elkaar daarin te bemoedigen en aan te sporen.
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel voor die herinnering!
    Vooral het feit dat het een keuze is, spreekt me aan.
    Je moet het niet voelen en weten...je moet het kiezen. De rest komt dan wel... zo ervaar ik het meestal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooier begin van de dag is er niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.