Richt de harten van je kinderen op God

'Mijn moeder sprak zelden over Jezus. Toen ik klein was, dacht ik dat Hij een neef was die we nooit zagen!'. Welk beeld van Jezus had jij in je kindertijd? Richt de harten van je kleine (en wat minder kleine) kinderen op God. We zijn geneigd te praten over wat we belangrijk vinden, dus laat je kinderen een duidelijke boodschap horen door vaak over de Here Jezus te spreken en tot Hem te bidden. God zal dan deel uitmaken van de dagelijkse ervaringen en gesprekken van je kinderen.
Zo zaai je zaad in de geest van je kinderen, en je weet maar nooit wat er wortel schiet en hen in hun levenslange wandel met de Heere zal helpen.
Deuteronomium 6:7 onderstreept deze gedachte. Er staat dat we over God moeten spreken 'als u in uw huis zit en als u over de weg gaat, als u nederligt en als u opstaat'. Ik denk dat daarmee wel zo ongeveer alles is gezegd, vind je ook niet?"

Elizabeth George

Deze tekst staat bij ons in de keuken op een houten bordje.
Het is goed om er dagelijks aan herinnerd te worden maar bovenal om het dagelijks in praktijk te brengen!

Reacties

  1. Inscherpen, staat ook daarergens. Volgens mij vinden we tegenwoordig heel veel belangrijk, waardoor het inscherpen in het gedrang komt. Mooi stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het staat zo mooi in Deut. 6:6 en 7."Houd de geboden die ik u vandaag opleg steeds in gedachten. Prent ze uw kinderen in en spreek er steeds over, thuis en onderweg, als u naar bed gaat en als u opstaat." Zelf heb ik geen gelovige opvoeding gehad, wel gegeven aan onze zoon. Hij kijkt er positief op terug.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.