Met welke houding werk ik?


"Ruth vestigde zich in een vreemd land. In plaats van afhankelijk te zijn van Naomi of af te wachten tot het geluk zich aandiende, nam zij het initiatief. Zij ging werken. Zij was niet bang om toe te geven dat zij arm was of om hard te werken om in haar behoeften te voorzien. Toen Ruth naar de velden ging, zorgde God voor haar.
Ze vervulde trouw haar taak, hoewel het oninteressant, vermoeiend en misschien wel vernederend was. 
Ruths leven geeft blijk van bewonderenswaardige kwaliteiten: ze werkte hard, was liefdevol, vriendelijk, trouw en moedig. Door deze kwaliteiten kreeg ze een goede reputatie, maar alleen omdat ze ze consequent in alle aspecten van haar leven liet zien. Waar Ruth ook heen ging of wat ze ook deed, haar karakter veranderde niet."
Uit: Het Leven

Wat een voorbeeld is Ruth is de 'gewone' dingen van het leven. De vraag die erbij stond om eens over na te denken was:
'Wat is mijn houding als ik een taak krijg die ik veel minder is dan ik aankan? De dichtsbijzijnde taak is misschien het enige wat ik kan doen; het kan ook het werk zijn dat God op mijn weg brengt. Het kan ook, zoals bij Ruth het geval was, een karaktertest zijn die nieuwe deuren of mogelijkheden voor mij kan openen.'


Reacties

  1. Een aansprekend stuk. Ruth pakte wat ze tegenkomt en gaat door. Zij nam initiatief. Geweldig! Wat een voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. marion@direbo.nl17/5/12 18:27

    Wat Gij ook doet met woord of daad, doe dit alles ter ere Gods.
    Doe alles als voor de Here.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.