Een huishouden besturen is een geestelijke kwestie


Niet lang geleden las ik ergens dat het huishouden besturen een geestelijke kwestie is. Ik dacht er over na en er zit inderdaad een kern van waarheid in. Elizabeth Elliot zei: 'Een slordig leven getuigt van een slordig geloof'. Als het goed is zien we elke dag toe op ons geloof, we zien toe op onze geestelijke groei, we zien erop toe dat we Gods Woord gehoorzamen, en we zien erop toe dat we geregeld bidden en geven. Dus waarom zouden we er ook niet op toezien hoe we ons huishouden besturen? In Titus 2:5 staat dat we als vrouwen 'huishoudelijk' moeten zijn. Dat is niet kleinerend bedoeld. Integendeel! Een veilige, aangename omgeving scheppen voor je man en eventuele kinderen en voor jezelf, is een voorrecht en iets om dankbaar voor te zijn. Het is goed om na te denken over de verantwoordelijkheid die je als vrouw hebt om (met vreugde !) elke dag weer voor je huis te mogen zorgen.
Persoonlijk ben ik er dankbaar voor dat ik dit elke dag mag en kan doen.


Reacties

  1. Hoi Wendy,

    Wat een prachtige blog en wat heb je het mooi verwoord. Hier word ik helemaal blij van! Gods zegen toegewenst in alles!

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marjolein, ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat er ook een heel mooi geformuleerde zin van Elizabeth George bij zit. Desalniettemin sta ik er van harte achter :)

      Verwijderen
  2. Mooie getuigenis van jou. Ik bedoel: mooi om te lezen dat je dankbaar bent voor wat je voor je man en kinderen mag doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.