Waar besteden we onze tijd aan?

"De gemiddelde christen in het westen brengt tien minuten per dag door met God; ondertussen besteedt de gemiddelde Nederlander 186 minuten per dag aan televisiekijken.
Misschien houd je niet van tv kijken, misschien heb je er niet eens een. Maar hoe zit het met je tijd en geld? Hoeveel van je geld besteed je aan jezelf en hoeveel wordt aan het koninkrijk van God gegeven? Hoeveel tijd besteed je aan je leven en aan je doelstellingen en hoeveel tijd besteed je aan Gods werk en Zijn doelstellingen?
God wil geen godsdienstige verplichting. Hij wil geen afgeleide, lauwe houding van 'Oké, ik lees wel een hoofdstuk... Bent U  nu blij?' God wil dat zijn Woord een vreugde voor ons is, zo veel dat we er ons dag en nacht in verdiepen.
In Psalm 1 belooft Hij ons dat zij die dat doen, zijn 'als een boom geplant aan stromend water. Op tijd draagt hij vrucht, zijn bladeren verdorren niet. Alles wat hij doet komt tot bloei (vs.3)'. "

Opnieuw zet Francis Chan ons aan het denken...


Reacties

  1. Waar besteden we onze tijd aan?

    Ja waar besteed ik mijn tijd aan wat is belangrijk voor mij.
    Dit is ook een vraag waar ik me de laatste dagen mee bezig hou.

    Moeilijk om eerlijk te zijn dat het meer met andere dingen is dan met de Heere.

    Zegen toegewenst
    Groet Ineke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.