Bidden voor de relaties van je man

Een bijzonder gebed voor mijn ( jouw?) man vandaag:

"Heer, ik bid u dat (de naam van je man) goede, godvruchtige vrienden zal krijgen met wie hij openlijk kan praten over wat er in zijn hart leeft. Breng hem in contact met betrouwbare, wijze mannen die de waarheid spreken over zijn leven en niet alleen zeggen wat hij graag wil horen. (Spr. 28:23).
Geeft hem onderscheidingsvermogen, zodat hij niet zal omgaan met mensen die een slechte invloed op hem hebben (1Cor. 5:13). Laat hem zien dat het belangrijk is om godvruchtige vrienden te hebben en help mij om hem daarin aan te moedigen. Geef ons gelovige echtparen bij wie we ons op ons gemak voelen, zodat we met hen kunnen praten over ons leven.
Ik bid voor een goede, onverstoorbare relatie met al zijn familieleden, buren, kennissen en collega's. Vandaag wil ik speciaal bidden voor zijn relatie met (iemands naam). Help hen open te staan voor elkaar en elkaar te respecteren. Breng verzoening waar ze van elkaar vervreemd zijn. Help hen alles in vrede samen uit te praten.
Gedeelte van een gebed uit: De kracht van een biddende vrouw


Reacties