Kankerpatiënte (6) voelt zich aangetrokken tot Job

‘Uw dochter heeft kanker’, kregen Doug en Jessica Rumbold te horen. "Toen ik mijn dochter Jada (6 jaar) naar bed bracht, en vroeg wie er pijn en verdriet ervaren, zei ze: ‘Ik en Jezus, papa’." Het Bijbelboek Job speelt in het leven van de kleine Jada een grote rol. Voorganger John Piper schreef het boek The Misery of Job and the Mercy of God. Jada voelde zich al gauw aangetrokken tot foto’s van Job die in dit boek staan.

Toen Jada op de schouder van haar vader lag, vroeg ze: ‘Papa, vroeg God Job om zijn kinderen op het altaar te leggen in plaats van het lam?’ "Ja, dat deed Hij," antwoordde Doug. ‘Waarom? Hij doodde toch lammeren voor zijn kinderen?’ Doug: "Nou schat, we kunnen niet zomaar Gods troost ontvangen. We leren Hem het best kennen wanneer we Hem het hardst nodig hebben." Jada glimlachte schattig en fluisterde: ‘Het lijkt alsof God altijd wil dat we het moeilijkste aan Hem geven.’
"Ik haal diep adem, zucht en herinner me dat sinds Jada aan kanker lijdt ze de theologie in een stroomversnelling toepast, meer dan wie dan ook." Doug zei tegen zijn dochter: "Jada, het boek Romeinen zegt dat God alle dingen ten goede doet werken als we Jezus kennen. Dus het is goed om wat je moeilijk vindt en je vast wilt houden aan Hem te geven, en te vertrouwen dat wat Hij in jou doet goed is. Wat Hij Job vertelde was: ‘Geloof me, Job. Je denkt dat wat je nu hebt geweldig is. Wacht tot ik je iets nog geweldigers geef.’"
"We begrijpen dat Jezus, het grootste bezit van God, ons werd gegeven. Hoe gaan mijn vrouw Jessica en ik om met dit proces? Kijken we naar onze dochter, die zelfs niet ons bezit is, alsof ze onze hoop is waar we ons aan moeten vastklampen? Het kan voelen alsof alles van ons wordt afgenomen, toch laat de Heer ons iets anders zien: dat deze dingen het goede gaan uitwerken," aldus Doug.
Doug en Jessica Rumbol hebben in totaal drie kinderen: Jada (6), Oliver (2) en Pierce (3 maanden).

Bron: cip.nl

Reacties