Citaten over gebed (2)


'Voorbede is niet het prevelen van verzoeken. Voorbede is een houding. Het is niet iets wat we doen - het is iets wat we zijn. Het is geen handeling die we op een bepaald moment van de dag uitvoeren -het is het leven dat we leiden.
Ron Dunn

'Door voorbede voorziet God ons allemaal van een persoonlijke, handgeschreven uitnodiging om nauw betrokken te zijn bij het bevorderen van het welzijn van anderen.'
Richard J. Foster

'De Psalmen voorzien ons van een handige manier om de woede te uiten die de kerk zo vaak probeert te onderdrukken...Het komt erop neer dat de Psalmen mij helpen om wat ik over het leven geloof te verzoenen met waar ik in het leven daadwerkelijk mee te maken krijg.De Psalmen bevatten de gekwelde uitroepen van mensen die willen geloven in een liefdevolle, genadige, trouwe God - terwijl de wereld om hen heen telkens verder afbrokkelt.
Philip Yancey

'Voorbede ontneemt je zowel de tijd als de neiging om te bidden voor je eigen 'ziek en zeer'. De gedachte aan jezelf wordt niet onderdrukt, want er valt niets te onderdrukken; je hebt je volledig, compleet, geïdentificeerd met Gods plan voor het leven van anderen.
Oswald Chambers

'De wereld kan de kerk op alle fronten verslaan - behalve dit: het leiden van het leven van Christus.'
Ron Dunn

'Het is niet zozeer dat 'gebed dingen verandert', gebed verandert vooral mij, en dan ik vervolgens dingen veranderen; daarom moeten we God ook niet vragen om dingen te doen waarvoor Hij óns geschapen heeft.'
Oswald Chambers

Reacties