Had ik maar..

'Had ik die baan maar genomen. Misschien zou ik dan in staat zijn te doen wat ik altijd heb willen doen.' Had ik maar...
Deze manier van denken heeft op zijn zachtst gezegd een averechtse uitwerking. Het is de hoogste tijd om dat soort gevoelens los te laten!
God vraagt van ons dat wij ons bezighouden met het heden. Van 'had ik maar' gedachten raken we over het algemeen treurig en gedeprimeerd. Het is onmogelijk om het verleden te veranderen - dus waarom zouden we daarin blijven hangen? We kunnen ervan leren, dat wel. Kijk wat God je leren wil en wees je bewust van Zijn trouw. Ga dan verder. Erken God soevereiniteit over elke gebeurtenis in je leven - in verleden, heden en toekomst. Dank Hem voor de kansen die je nog zult krijgen en kijk uit naar de mogelijkheden die Hij in je leven zal brengen om je dromen te verwezenlijken. God houdt van je!


Uit 'een vrouw naar Gods hart' dagboek- E. George

Reacties