Nick Vujicic - de Zoon maakt waarlijk vrij

'Veel mensen die aan de buitenkant compleet zijn, kennen nog steeds de waarheid niet.' Dat zei Nick Vujicic, een christen die is geboren zonder armen en benen. Op 15-jarige leeftijd gaf hij zijn leven aan Jezus Christus, toen hij het verhaal las over Jezus die een blinde man genas in Johannes 9. Toen de mensen aan Christus vroegen waarom de man blind geboren was, zei Jezus dat daardoor via hem de werken van God geopenbaard worden.

Vujicic: "Jezus genas het fysieke lichaam van de blinde man. Maar ik zei tegen God: 'Ik weet niet wat Uw plan is, maar ik vertrouw op U. Ik heb U nodig, niet alleen omdat ik geen armen en benen heb, maar ik heb vrede, vergeving en een doel nodig." De arm- en beenloze spreker deelde zijn inspirerende verhaal met een menigte van 15.000 mensen in de Amerikaanse plaats Seattle. Naar aanleiding van zijn verhaal besloten honderden mensen Christus te aanvaarden, meldt Christianity Today.
Op dezelfde avond ging predikant Greg Laurie in op de vraag waarom er in de wereld lijden is. Hij zei dat de mens, in brede zin, zelf verantwoordelijk is voor de problemen waarmee de wereld vandaag de dag wordt geconfronteerd. "Ziekte, handicaps en de dood zijn allemaal het gevolg van de zonde," vertelt Laurie. "De algemene tendens is om de schuld van alle problemen en lijden van de mensheid op de schouders van God te leggen. God gaf ons de mogelijkheid om te kiezen, en onze voorouders Adam en Eva maakten de verkeerde keuze in de Hof van Eden," aldus Laurie.
Nick Vujicic vertelde ook dat als God niet de gebeden verhoort om zijn armen en benen op wonderbaarlijke wijze te doen groeien, God ook een ander soort wonder kan verrichten. "God kan het gebruiken om iemand anders Christus te doen leren kennen." Vujicic heeft geleerd om bitterheid over zijn fysieke conditie te overwinnen. "Het gaat niet om de buitenkant. Het gaat volledig over de binnenkant. Ik heb zoveel mensen gezien die aan de buitenkant compleet zijn, maar die de waarheid niet kennen. Het is de waarheid die je bevrijdt, en de Zoon maakt waarlijk vrij."


Reacties