Gedenkstenenboek

"Die twaalf stenen, welke men uit de Jordaan genomen had, richtte Jozua te Gilgal op. En hij zeide tot de Israëlieten: Wanneer uw kinderen later hun vaders vragen: Wat betekenen deze stenen? dan zult gij uw kinderen aldus inlichten: Op het droge is Israël hier door de Jordaan getrokken, omdat de HERE, uw God, de wateren van de Jordaan voor u heeft doen opdrogen, totdat gij erdoor getrokken waart, zoals de HERE, uw God, gedaan heeft met de Schelfzee, die Hij voor ons heeft doen opdrogen, totdat wij erdoor getrokken waren, opdat alle volken der aarde zouden weten, dat de hand des HEREN sterk is, en zij de HERE, uw God, al de dagen zouden vrezen"

Naar aanleiding van wat er tegen Jozua gezegd wordt in Jozua 4:20-24 kreeg ik enkele jaren geleden het idee aangereikt een 'gedenkstenenboek' bij te houden. Het idee vond ik geweldig en tot op de dag van vandaag maken mijn man en ik hier gebruik van.
Bijzondere of gedenkwaardige dingen die God in ons leven gedaan heeft schrijven we op in een speciaal boek. Het is geweldig dat we hier regelmatig met onze kinderen over kunnen spreken en dat we dit ook schriftelijk weer door kunnen geven aan hen. Ik hoop en bid dat dit generaties lang gebeuren mag en dat op deze manier God verheerlijkt mag worden voor alles wat Hij in ons leven heeft gedaan en nog zal doen.

Ik kan het een ieder aanraden deze 'mijlpalen' op te schrijven 'opdat alle volken der aarde zouden weten, dat de hand des HEREN sterk is'.

Het is mooi om ook aan (elk van) je kinderen een gedenkstenenboek te geven zodat ook zij kunnen bijhouden en opschrijven wat hun eigen 'gedenkstenen' zijn.


Reacties