De Heer wil iedereen gebruiken - Corrie ten Boom

"Vaak heb ik mensen horen zeggen: "Wat is God goed. We hebben gebeden dat het niet zou regenen bij het uitstapje van onze kerk, en kijk eens, wat een prachtig weer het is!". Ja, God is goed als Hij ons mooi weer geeft. Maar God was ook goed toen Hij toeliet dat mijn zuster Betsie voor mijn ogen verhongerde in het Duitse concentratiekamp.
Ik herinnerde me een keer dat ik daar heel erg moedeloos was. Alles om mij heen was donker, en er was duisternis in mijn hart. Ik zei tegen Betsie dat ik dacht dat God ons had vergeten.
"Nee, Corrie", zei Betsie, "Hij heeft ons niet vergeten. Denk aan wat er in zijn Woord staat: 'Want zo hoog als de hemel is boven de aarde, zo machtig is zijn goedertierenheid over wie Hem vrezen... ' (Psalm 103: 11).
De Heer neemt ons in zijn liefde aan zoals we zijn, en als we Hem gehoorzamen, zal Hij door ons heen werken, hoe onze omstandigheden ook zijn.
Ik was zeer ontroerd toen ik in Rusland een vrouw ontmoette, die al haar tijd gebruikte om christelijke boeken op haar schrijfmachine te typen. Zij was verlamd - ze kon maar één vinger bewegen. Zij lag in bed en een oude schrijfmachine stond voor haar op een tafeltje. Zij had veel christelijke boeken uitgetypt. Zij was heel begaafd en had heel veel boeken gelezen. Zij had ook mijn boeken vertaald en aan anderen gegeven.
Zo vaak zeggen we dat we geen tijd en kracht hebben om voor de Heer te werken. Ik schaamde me, toen ik die vrouw zag. Hoewel zij maar één vinger kon bewegen, typte ze vele uren per dag om het evangelie te verbreiden. De Heer wil iedereen gebruiken, als we maar gehoorzaam willen zijn en in het centrum van Zijn wil staan."

Corrie ten Boom


Reacties