Wachten helpt ons te groeien in geduld

Wachten.... ik vind het iets heel moeilijks. Op dit moment zijn er verschillende dingen en mensen in mijn leven waar ik op moet wachten. Het duurt lang! Het liefst plan ik de dingen van tevoren zodat ik weet waar ik aan toe ben, maar op dit moment zit ik in een periode waarin ik moet wachten.
Hoe zullen de examens van onze dochter verlopen? Hoe zal het onze beide dochters bevallen op hun nieuwe school? Hoe zal het mijn man vergaan die binnenkort een nieuwe baan zal hebben? Hoe zal het gaan binnen de gemeente, als er bedieningen worden neergelegd door ons gezin maar misschien ook weer worden opgepakt? De lijst lijkt soms eindeloos en zal ook voor een ieder er weer anders uitzien.

Geduld... wachten... wetende dat God het beste met ons allen voorheeft en een perfect plan heeft met een ieder van ons. We hebben Zijn hulp hier elke dag bij nodig.
Elizabeth George schreef in haar dagboek een stukje waardoor ik bemoedigd werd:

"Wachten! Dat is heel moeilijk voor ons in onze instantmaatschappij! Zei ik dat het moeilijk was? Van tijd tot tijd lijkt het zelfs onmogelijk. Maar wat gebeurt er als jij en ik wachten op de Here? Door het wachten leren we steeds meer op God te vertrouwen. We worden gedwongen te aanvaarden dat Hij weet wat Hij doet. Wachten helpt ons ook te groeien in geduld. We wachten....en wachten...en wachten nog iets langer....totdat we uiteindelijk tevreden zijn met God nabijheid. En verder geeft wachten ons nieuwe energie voor de wandeling( of de race!) die voor ons ligt. Ben jij aan het wachten? Geniet ervan! Hoe het ook lijkt of voelt, verblijd je in deze wachttijd omdat je die doorbrengt met de Here."



Reacties