Laten we ons elke dag vullen met Zijn Woord en Zijn Geest


In het tweede hoofdstuk van het boekje 'Waar haal ik de tijd vandaan' (een uitgave waar ik eerder dit blogbericht over schreef) gaat McClung in op het belang van een tijd om te bouwen. Een solide, hechte relatie met de Heer geeft ons namelijk een fundament voor ieder aspect van ons leven. De tijd nemen om een geestelijk fundament in ons leven te leggen, is van levensbelang. Al het andere vloeit hieruit voort. Waar we ook heengaan of wat we ook te doen hebben, we moeten altijd beginnen met onze relatie met Hem.

Ieder van ons zou elke dag even stil moeten staan, de wereld de rug toekeren en tijd nemen om met God te praten en Hem de gelegenheid geven tot ons te spreken. Te midden van volle programma's, grote tijdsdruk en de stress van het dagelijks leven, is die stille tijd gewoonlijk het eerste dat verdwijnt. Eigenlijk kunnen we dit niet toestaan, als we tenminste een effectief leven willen leiden als christenen in een moeilijke wereld. 

De schrijfster noemt een aantal punten uit een preek van een bekende prediker om onszelf er aan te herinneren waarom het zo belangrijk is tijd te besteden aan het Woord en in de tegenwoordigheid van de Vader te zijn.

* Als we het niet doen, zien we de dingen niet langer vanuit zijn goddelijk perspectief. Alleen als we zien wat God zegt, kunnen we Zijn kijk op de dingen hebben (Psalm119:102).

* Als we het niet doen, krijgen we een verwrongen beeld van de waarheid (Psalm 119:30).

* Als we Gods hulp en leiding missen, zullen we de verkeerde keuzes maken in ons leven (Psalm 19:7, 8, 11; 119:1, 104, 105).

* Als we niet de tijd nemen om Gods Woord te verstaan, zullen we verward en gefrustreerd raken (Psalm 199:44,45,130).

* Zonder regelmatig geestelijk voedsel kunnen we niet groeien en geestelijk volwassen worden (Lucas 8:12-15).

*Als we geen tijd nemen om de wereld vanuit Gods oogpunt te bezien, dan verdwijnt ons geestelijk onderscheidingsvermogen (Psalm 119:98-100; Jeremia 6:10, 19).

Wij hebben een innerlijk vacuüm dat wacht om gevuld te worden met de tegenwoordigheid van de Heer door gemeenschap met Hem. De menselijke geest wordt een 'vuilcontainer', waar van alles en nog wat ingegooid wordt, als we er niet voor zorgen dat hij op de juiste manier gevuld wordt.

Wijze lessen uit een prachtig en inspirerend boek. Laten we er elke dag tijd voor nemen God te ontmoeten en ons te laten vullen met Zijn Woord (het meest inspirerende Boek) en Geest. 


Reacties

  1. Herkenbaar. Wanneer ik niet héél bewust Gods Woord lees, merk ik dat ik verder van Hem af kom te staan. Gods Geest spreekt door Zijn Woord tot ons/mij. Hoe geweldig is dat! In Zijn nabijheid verkeren is zoveel meer waardevol dan bij mensen. Hij is betrouwbaar en doet wat Hij belooft!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begin 's ochtends vroeg met stilte en Bijbellezen, als dat om wat voor reden (reizen bijv.) niet lukt, mis ik het heel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het eerste punt heel waardevol, Wendy. Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe langer ik hierover nadenk Wendy, hoe groter het wordt om Gods Woord te lezen of te horen lezen. Onze Schepper, Vader en Zaligmaker wordt hierin bekend gemaakt door Zijn Heilige Geest. Als ik in Zijn nabijheid wil zijn, wáár kan ik dan beter zijn dan in Gods Woord, waarin de Drieënige God in aanwezig is? Omgeven en verwarmd te worden in Zijn armen door Zijn Woord... Hóe groot is dat! Dit besef drong door jouw post wel weer heel diep tot mij door. Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor jullie reacties, dat bemoedigt mij ook weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.