Wat zijn jouw favoriete boeken?


Op Instagram volg ik het account 'Leeslievelings' van Daniëlle Heerens. Regelmatig zet zij lezers en (hun) favoriete boeken in de spotlights. Niet zo lang geleden mocht ik aangeven welke boeken mij aanspreken en waarom. Lees hieronder wat mijn favorieten zijn:

📚 ‘Een vrouw naar Gods hart’ (Elizabeth George)

Dit boek is, afgezien van de Bijbel, het boek waar ik het meest van geleerd heb tot nu toe. Het beschrijft Gods volgorde van prioriteiten en maakt het nemen van dagelijkse beslissingen eenvoudiger. Elizabeth zegt in haar boek dat ‘het echt werkt’ en ik moet zeggen dat dit werkelijk waar is. God heeft deze prioriteiten in mijn leven uitgewerkt en heeft mij heel duidelijk laten zien wat mijn belangrijkste plichten zijn als vrouw, wat mijn belangrijkste werk is en hoe ik meer en meer een vrouw naar Gods hart kan worden.

📚 ‘Elk kind heeft een biddende moeder nodig’ (Fern Nichols)

Dit is een heerlijk boek waar ik elke keer weer nieuwe dingen uit haal, juist ook nu alle kinderen de deur uit zijn. Ik heb het al diverse malen herlezen. Vroeger vertelde ik in mijn gebeden gewoon wat me te binnen schoot, in een willekeurige volgorde. Op zich is hier niets mis mee, maar het gevaar hiervan is dat je vaak als eerste met je ‘eigen lijstje’ bij God komt. De ‘vier stappen van gebed’ – lofprijzing, schuldbelijdenis, dankzegging, voorbede – hebben mij enorm geholpen om structuur aan te brengen in mijn gebeden.

 

📚 ‘Het einde der tijden’(T. LaHaye; J.B. Jenkins)

Meer dan vijfentwintig procent van de Bijbel bestaat uit profetieën, waarvan een aantal al is vervuld in Israël en in de eerste komst van Christus. Aangezien ruim een kwart van Gods Woord over toekomstige profetieën spreekt, vindt God het blijkbaar belangrijk dat we ons in deze dingen verdiepen. Dit inmiddels tien jaar oude boek wordt steeds actueler. De tijd waarin wij nu leven is enorm spannend, er zijn adembenemende ontwikkelingen gaande in de wereld. Om ‘waakzaam’ te blijven zou iedereen dit boek moeten lezen mét de Bijbel ernaast.

 

Wil jij ook meedoen met 'de leeslievelings van....', neem dan contact op met Daniëlle Heerens en wie weet staat jouw favoriete lijstje binnenkort online.


Reacties

  1. Wat leuk! De middelste van de foto heb ik pas weer tevoorschijn gehaald. Veel herinnering aan dat boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik zou eerlijk gezegd geen favorietenlijstje kunnen maken... er zijn zoveel boeken die ik mooi vind, die me geraakt hebben en die ik regelmatig weer oppak. Een vrouw naar Gods hart en het einder tijden heb ik ook gelezen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn lijst is ook eindeloos hoor, ik ook wel een top 100 kunnen maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.