(Bijna) vakantie in huize Born

Bijna is het vakantie in huize Born. Mijn man moet nog twee dagen werken en onze jongste zoon krijgt aan het einde van deze dag vakantie. Zelf ga ik a.s. donderdag mijn zus voor de laatste keer helpen in haar huisje en dan ben ik ook een paar weken 'vrij'.
In eerste instantie wilden we met elkaar een weekje weggaan maar bij nader inzien zag ik er zelf erg tegenop. Onze hond, die vaak erg druk en aanwezig is, laat je namelijk geen moment met rust. In een vreemd huisje zal hij ongetwijfeld nóg onrustiger zijn. Het is een schat van een beest maar eerlijk gezegd ben ik liever gewoon in mijn eigen omgeving met hem. We wonen aan de rand van het bos dus het is heerlijk om met hem lekker te gaan hardlopen of wandelen. Hij geniet daar enorm van, en wij ook!

Even een korte pauze tijdens het hardlopen...

Omdat we onder ons huis een grote, koele kelder hebben, blijft ons hele huis lekker koel met deze warme dagen. Heerlijk is dat! Wat dat betreft is het ook 'Oost, west, thuis best...'.

Wat we precies gaan doen de komende weken, weten we nog niet precies. Alleen het idee al dat we niets 'moeten' is heerlijk. Afgelopen winter is onze tuin helemaal opgeknapt door onze oudste zoon die hovenier is en het is een heerlijke plek geworden om te zitten. We hebben er zelfs een tweede terras bijgekregen waar je ook fijn in de schaduw kunt zitten met hete dagen en kunt genieten van de bloemenpracht.



De appelboom is topzwaar van de appels

Toch zijn er al wel enkele leuke dingen die in de planning zitten. Zo zullen we een aantal verjaardagen vieren van de kinderen, zullen we waarschijnlijk nog gaan helpen klussen in het nieuwe huis van onze oudste dochter en haar man en denken we stiekem al na over wat voorbereidingen en dingen die te maken hebben met de bruiloft van onze oudste zoon in oktober.

Ook heb ik een stapel boeken klaarliggen waar ik de komende weken van hoop te genieten. Aan de zijkant van mijn blog kun je een overzicht zien van de te recenseren boeken. Maar als ik waardevolle dingen tegenkom, zal ik daar ongetwijfeld al wat eerder iets over delen.

De komende tijd wil ik af en toe een 'vakantieblogje' schrijven op dit blog, je bent welkom om mij te (blijven) volgen.


Reacties

  1. Fijne vakantie, geniet ervan en van elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thuis is het gewoon fijn. En dan zo'n bos dichtbij. Heb je de hond nog nooit op vakantie gedaan? Naar een pension?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker heerlijk zo bij het bos. Onze hond is nog jong maar daarnaast zouden wij hem nooit naar een pension doen eigenlijk. Hij hoort bij het gezin, of we nu weggaan of thuisblijven ;)

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.