Twee opmerkelijke artikelen over huwelijks(on)trouw

Deze keer wil ik jullie aandacht vragen voor twee opmerkelijke artikelen.

Allereerst 'De grijze scheiding'.
Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat het aantal echtscheidingen onder mensen van 50 jaar en ouder is verdubbeld in de afgelopen twee decennia.

"Grijze echtscheidingen" zijn scheidingen tussen stellen van meer dan 50 jaar oud. En de meeste van deze echtscheidingen komen niet dramatisch tot een eind door bijvoorbeeld ontrouw. Ze worden veroorzaakt door het langzaam uit elkaar groeien van elkaar.

Het bericht is terug te lezen op het blog 1 Minute Bible Love Notes van Aritha Vermeulen. 


Ook op de website van CIP las ik een opvallend artikel dat te maken heeft met huwelijks(on)trouw.
Arie-Jan Mulder schrijft erover:

Huwelijkstrouw - ook in je hart
Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: "Pleeg geen overspel." En ik zeg zelfs: iedereen die naar een vrouw kijkt en haar begeert, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd. Als je rechteroog je op de verkeerde weg brengt, ruk het dan uit en werp het weg. En als je rechterhand je op de verkeerde weg brengt, hak hem dan af en werp hem weg. (Matt 5:27-30)

'Dit is een uitspraak van Jezus waarover ik mij heel lang erg ongemakkelijk heb gevoeld. En ik denk dat ik bepaald niet de enige ben. Jezus lijkt hier bijna iedereen te veroordelen, of in elk geval alle mannen. Want welke man heeft er nooit met een zeker verlangen naar een andere vrouw gekeken? Is dit inderdaad een snoeihard oordeel van Jezus?'...

Het hele artikel is hier te lezen op de website van CIP (nu Cvandaag).


Reacties