Hoeveel aandacht krijgt God van jou?

                      


'Ik verbaas mij over mensen die zeggen dat zij in God geloven, en leven alsof geluk gevonden kan worden door de Almachtige God 2% van hun aandacht te geven. Denk erover na: 'Ik zal gaan naar Gods altaar, naar God, mijn blijdschap, mijn vreugde.' (Psalm 43), 'Overvloed van blijdschap is bij uw aangezicht, lieflijkheden zijn in Uw rechterhand voor altijd.' (Psalm 16), 'U geeft mij drinken uit Uw beek vol verrukkelijke gaven.' (Psalm 36). Als God God is, dan is Hij de bron van alles dat voldoening geeft. Als Hij de Bedenker en de Bron is van alles dat voldoening geeft, dan ís Hij ultieme voldoening.

Aan het einde van de dag, aan het einde van de tijd, zal Jezus niet alleen zeggen: 'Waarom noemt u Mij: Heere, Heere, en doet niet wat ik zeg?' Hij zal ook zeggen: 'Waarom noemde jij mij God en zei dat Ik jouw schat was terwijl je Mij 2% van je aandacht gaf?' En er zal geen antwoord zijn. Dus: wees verbaasd over mensen die zeggen: 'Ik geloof in God' maar leven alsof geluk gevonden kan worden, nu en voor altijd, door Hem zo weinig aandacht te geven.'

Met toestemming overgenomen van 'Godgericht.nl'




Meer lezen van John Piper? Kijk hier.

Reacties